Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Usaldusväärsus paneb rohkem teenuseid sisse ostma

    Tallinna Kaubamaja ostab kogu logistikateenuse sisse, et maandada riske ning keskenduda põhitegevusele ehk jaekaubandusele. Kaks aastat tagasi ei olnud turul ASi Tallinna Kaubamaja (TK) logistikajuhi Uku Peerna sõnul sellist ekspedeerijat, kes oleks suutnud pakkuda täisteenust, täna on selliseid ettevõtteid mitu ning sügisel valibki Tallinna Kaubamaja paar-kolm neist oma strateegiliseks partneriks.
    TK ostab tänagi kogu logistikateenuse sisse, tellitud kaubad saab firma hankijatelt kätte nii, et need saab kohe riiulisse panna. See tähendab, et TK-l ei ole ei oma ladu ega terminali. Veopartner toob tellitud kaubad hankija terminali, kus need müügiks ette valmistatakse ehk lisatakse kasutusjuhendid, turvaelemendid ja markeeringud. Kaubamaja veokipargis on alles vaid üks sõiduk, millega vajadusel kaupu Tallinna ja Tartu kaubamajade vahel liigutatakse.
    Kaks aastat tagasi aga ei olnud kohalikul logistikaturul partnerit, kes oleks tulnud toime täisteenuse pakkumisega nii, et tellitud kaubad jõuaksid TKsse müügivalmina. "Täna nähakse, et ka laomajandusest saab teenida," leiab Peerna ühe arengu põhjuse.
    Baltic Logistic System Eesti ASi müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd räägib, et logistikateenuste sisseostmise saab Eestis täna laias laastus jagada kaheks: laoteenused ja transpordilogistikateenused.
    Mõlemat ostetakse sisse, aga tehakse ka ise ehk selget trendi ühe eelistamiseks ja teise mitte-eelistamiseks ei ole. "Küll on märgata, et näiteks linnasisest jaotusvedu eelistatakse ise teha," selgitab Kivimurd. "Põhjuseks osalt harjumus, osalt sotsiaalne vastutus kullerite ees, keda ettevõte ei soovi vallandada."
    Air Cargo Estonia tegevjuhi Andres Matkuri sõnul ostetakse täna Eestis enim sisse rahvusvahelist veoteenust, samuti on kasvanud lao- ja jaotusteenuste sisseostmine viimase viie aasta jooksul. "Ei oleks nõus, et laoteenust ostetakse enam ning jaotus tehakse ise, see on tehniliselt keeruline," lisab ta.
    Suurim muutus viimaste aastate jooksul ongi Matkuri sõnul toimunud laoteenuste sisseostmises. "Täna otsivad ladustamiseks pinda ka väikefirmad, keda mõned aastad tagasi tuli tikutulega taga otsida," lisab Matkur. Püüavad sellised ettevõtted leida enamasti 20-30 ruutmeetri suurust pinda.
    Põhjus sellisteks arenguteks on Matkuri hinnangul üldise heaolu kasv ning majanduse areng. "Ettevõtted on aru saanud, et kõigega pole mõtet ise tegeleda," leiab Matkur. "Täna läheb pea igas sektoris hästi ja ettevõtted saavad aru, et ei ole mõtet omale lisastressi kõrvaltegevustega tekitada". Stressi võib põhjustada näiteks laopersonali põud Eesti tööjõuturul. Teenust sisse ostes ei pea ise inimesi otsima, vaid saab selle mure teenusepakkuja lahendada jätta.
    Samuti on avardunud võimalused näiteks ELi näol ja kasvanud tarbimine ning seetõttu kasvanud mahud rohkem kauba liigutamist kaasa toonud. See omakorda tähendab, et kasvavad ettevõtete vajadused lisalogistikateenustele. "Laoteenuseid ostetakse lisaks enda pinna kasutamisele ja riskide maandamisele sisse ka hooajalisuse puhul," lisab Kivimurd.
    Teenuste sisseostmise kasvu põhjuseks on ka usalduse kasv teenusepakkuja ja kliendi vahel. "Eesti kliendid keskenduvad üha enam põhitegevusele, samuti on kasvanud logistikateadlikkus ning selle väärtustamine ja arenenud teenusepakkujate pakutavad teenused," nimetab Kivimurd kolm põhjust teenuste rohkemaks sisseostmiseks.
    Usaldus kliendi ja teenusepakkuja vahel paistab tema sõnul välja peamiselt sellega, et koostöö ettevõtete vahel on laiapõhjalisem, samuti kaasatakse sama logistikapartnerit näiteks uutele turgudele sisenemisel.
    Ennustuste kohaselt vähendavad logistikateenuse ostjad lähiaastail partnerite arvu, et saada ärispetsiifilisemat teenust.
    Balti Logistika Baltikumi juht Vallo Arumäe rääkis Äriplaan 2006 konverentsil, et firmade logistikapartnerite arv lähiaastail väheneb. Sel viisil tiheneb teenusepakkuja ja -ostja koostöö ning teenusepakkuja õpib oma klienti äri tundma, mis omakorda loob lisaväärtust kliendile.
    Partnerite arvu vähendamisest tuleneva tiheda koostööga on nõus Silberauto juhatuse liige Eero Mõtlik. "Vähema arvu partneritega töötades kujuneb vastastike soovide ja võimaluste kompromiss, tuntakse teineteise eripära peensusteni, kujuneb usaldus ning hoiab aega jm ressursse kokku, näiteks suhtlusel," selgitab Mõtlik.
    Oma kogemusest leiab ka Rautakesko ASi logistikajuht Indrek Reismann, et väiksema arvu partneritega on koostöö tõhusam. On lihtsam koostööd teha logistikateenuse pakkujaga, kes tunneb teenuseostja koostööpartnereid, nende iseärasusi, paiknemisi, kultuuri jms. Tagab usaldusväärsema, kvaliteetsema- ja operatiivsema teenuse, väheneb risk võimalike probleemide tekkimisele ning teenuse ostjal parem võimalus keskenduda põhitegevusele.
    ASi Elcoteq Tallinn logistikajuhi Erik Raitviiri sõnul meeldib teenuseostjale ajada asju partneriga, kes mõistab tema vajadusi lennult, eriti kriisis, kus pole aega pikalt selgitada erinevaid põhjuseid "miks", vaid on vaja tegutseda.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Taavi Kotka: IT-ettevõtted on muutunud ahneks
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.
Avalikus sektoris jäävad infosüsteemid hoole ja arenduseta paljuski seetõttu, et teenusepakkujad on paisanud oma hinnad lakke, rääkis IT-ettevõtja ja endine majandusministeeriumi asekantsler Taavi Kotka.