Uuring: taksojuhid nöörivad endiselt välismaalasi

Gert D. Hankewitz 27. aprill 2006, 12:42

Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu uuringust selgust, et üle poole taksoga hotelli saabunud klientidest maksid sõidu eest kolm korda kõrgemat hinda.

“Põhjus järjekordse uuringu läbiviimiseks andis paljude hotellijuhtide pidev kriitika taksonduse üle,” selgitas Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu (EHRL) juhatuse esimees Tarmo Sumberg. “Peame tõdema, et ei linna ega ka taksofirmade endi järelevalve igasugu seadustele, headele kommetele ja ka loogikale käegalöövate taksojuhtide üle pole ilmselgelt piisav ja sisuliselt seisavad nad kus tahavad, millal tahavad ning küsivad välimaalastelt raha mitte taksomeetri vaid oma suva järgi.”

EHRL järelpärimise peale teatasid analoogilistest pretensioonidest ka turiste teenindavad Eesti Turismifirmade Liidu liikmed. “Kuna takso kasutamisel on tegu turisti esmamuljega külastatavast maast, mis võib saata teda kogu reisi ning mõjutada lõpphinnangut, siis on loomulik, et probleem teeb EHRL liikmeid väga murelikuks,” märkis Sumberg.

Uuring, kus hotellide turvatöötajad küsitlesid päeva jooksul taksoga hotelli saabunud kliente, viidi läbi kuues hotellis: Reval Hotel Olümpia, Reval Hotel Park Casino, Hotell Tallink, Sokos Hotel Viru, Meriton Grand Hotel Tallinn, Reval Hotel Central.

Kokku küsitleti 108 välismaalast, kellest 62 olid maksnud taksojuhi nõudmisel enam kui on antud marsruutide normaalseks maksumuseks hinnanud Eesti Taksojuhtide Liit. Sealhulgas oli 55,5%-l juhtudest hind üle 25% normaalhinnast, harvad polnud juhtumid, kui küsiti poolteist kuni kolm korda rohkem normaalhinnast.
<pilt2#fotod/Tegevusalad/Transport/takso_1_andras_207112.jpg#600#400#Taksod Viru tänaval>

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing