Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiina autode massiline pealetung Euroopasse lükkus edasi
Hiina autotootjad, kes on juba Euroopas käinud oma autosid näitamas ja ähvardanud jõuliselt turule tulla, lükkasid pärast haledat läbikukkumist ohutustestides oma turuvallutusplaanid tulevikku.
Eelmisel aastal teatas viis Hiina autotootjat oma plaanidest tulla Euroopa turule. Kolm neist on oma plaanid edasi lükanud. Kuigi Hiina autosid saab üksiksõidukinnituse alusel osta, pole ühelgi mudelil veel Euroopa tüübikinnitust. Ainukese Hiina autona imporditakse Honda Jazzi.
Jiangling Landwindi rohkem kui kehvad tulemused ohutustestis on veennud Hiina autotööstureid oma plaane edasi lükkama. Kõik tahavad tõsta sõitjate ja jalakäijate turvalisust ning samuti panna mootorid vastama siinsetele emissiooninõuetele. Seda aga tuleb teha enne autole tüübikinnituse nõudmist ja auto müüki paiskamist.
Euroopa suured autoimportöörid peavad pidevat sidet kuni 20 autotööstusega Hiinas, kuid kõik on seni kinnitanud, et nad peavad enne Euroopasse tulekut oma tootega kõvasti vaeva nägema.