Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa firma avas kõnekeskuse
Eelmise aasta lõpu poole hiilis vaikselt Pärnu maanteel asuvasse uude büroohoonesse Saksa päritolu ning rahvusvahelise tuntusega meediafirma Bertelsmanni tütarfirma Arvato Systems. Tuntust on Bertelsmann kogunud oma laienemisega (firma tegutseb rohkem kui kuuekümnes riigis) ning paljude eri tegevusvaldkondadega, sealhulgas televisioon, raadio ja muusikatööstus.
"Üks põhjus on keeled, teine mentaliteet ja haridus ning kolmas väikesed tööjõukulud," vastas Arvato prokurist Daniel Seemann küsimusele, mis nii suurt firmat Eestisse tulema motiveeris. Seemanni sõnul kaaluti loomulikult ka teisi Balti riike, kuid eelmise aastal jõulude ajal langetati ikkagi otsus Eesti kasuks ning mõni nädal hiljem pandi firma siin püsti. "Te olete lähedal Põhjamaadele ja teil on ka head suhted Lääne-Euroopa riikidega," lisas Seemann.
Nelja kuuga on Arvato leidnud endale ka 60 töötajat, mis Seemanni sõnutsi on hea tulemus. "Inimesed tulevad ka juba teistest firmadest üle," lisas ta.
"Põhimõtteliselt oleme kõnekeskus, pakume laiahaardelisi teenuseid," selgitas Seemann, täpsustades, et töötajad pakuvad Arvato ja Bertelsmanni teiste tütarettevõtete teenuseid. "Arvato suurim tegevusvaldkond ongi turundus ja kliendisuhted ja seda me siin ka teeme," sõnas Seemann. Aasta lõpuks loodab firma kokku 200 klienditeenindajat saada.
Seemann kinnitas, et ühtki Bertelsmannile kuuluvat firmat muus riigis Eesti kontori avamise tõttu kinni ei pandud ja inimesi ei vallandatud. "Tegemist on ikka laienemisega," kinnitas ta.
Eesti kõnekeskuse TC Partneri juhi Toomas Marga sõnul on ta Arvatost küll kuulnud, aga mitte palju. "Inimesi otsivad," täpsustas ta, mida on kuulnud. Marga rääkis, et kuna TC Partner saksakeelset müügi- ja klienditeenindust ei paku, ei pea nad ka Arvatot otseseks konkurendiks. "Meilt ei ole Arvatosse keegi tööle läinud," sõnas ta, kinnitades, et töötajate kaotamist ta ei karda.
Kuidas Arvato Eestis hakkama saab, ei osanud Marga öelda, küll aga sõnas ta, et tulemusliku müügi- ja teenindusmeeskonna loomine on töö, milleks kulub aastaid. "Arvuliselt võib tiim koos olla, kuid selle tegelik väärtus selgub pikema aja jooksul," märkis ta.
Transcom Eesti kõnekeskuse juhi Katrin Holsti sõnul ei ole ka tema firmast peale turundusjuhi, kes on nüüd Arvato juht, kedagi sinna läinud.
Küsimusele, kas praeguses tööjõupuuduses on 60 töötaja leidmine nelja kuuga võimalik, vastas Holst jaatavalt. "Meil oli endalgi siin poolteise aasta eest vaja kahe-kolme nädala jooksul 40-60 töötajat ajutisele projektile ja need ka leidsime."
2004. aasta aprillis alustas siin logistika ja transpordifirma TNT Eesti ASi kõnekeskus.
2003. aasta detsembris seadis end Viru tänaval sisse Norra ja Suurbritannia kapitalil põhinev kõnekeskus Runway International, kus helistatakse mitmete müügiülesannetega Inglismaale, Rootsi, Iirimaale ja Norrasse.
2003. aasta oktoobris alustas täie hooga tööd Vintage Wines of St. Albansi kõnekeskus, kust müüakse USA firmadele ja rikastele eraisikutele Itaalia ja Prantsuse kvaliteetveine.
2001. aasta oktoobris avas Tallinnas oma uksed suure hotelliketi Hiltoni kõnekeskus, kus võetakse kõnesid vastu 22 riigist ja reserveeritakse tubasid 2200 hotelli üle maailma.
Autor: Gert D. Hankewitz