Aprillis teenisid lehed viiendiku enam

Raimo Ülavere 02. mai 2006, 13:31

Aprillis teenisid suuremad ajalehed reklaamist ligi viiendiku võrra enam kui aasta tagasi.

Viie suurema lehe: Postimehe, Äripäeva, Eesti Ekspressi, Eesti Päevalehe ja SL Õhtulehe reklaamikäive kokku kasvas aprillis 18% võrra. Samal ajal kasvas reklaamimaht aga vaid ligi 7%. „Peamine põhjus – kõrgemad reklaamihinnad ja karmim allahindluspoliitika. Tõenäoliselt püsib see trend aasta lõpuni,” kommenteeris meediaanalüütik Toomas Leito.

Leito sõnul olid aprilli tegijad Postimees ja Äripäev. Suurimat käibekasvu tegi turuliider Postimees, kes sai aprillis reklaamist 9 miljonit krooni ehk ligi 27% enam kui aasta tagasi. Nii kasvult kui absoluutmahult järgnes Äripäev, kasv 26% ja kokku 8,3 miljonit krooni. Kaks miljonit krooni vähem teenis Eesti Ekspress, kasv 15%. Eesti Päevaleht kasvatas reklaamikäivet ligi 9% võrra ja korjas 5 miljonit krooni. Väiksemat, 5%st kasvu tegi SL Õhtuleht, saades reklaamist 4,3 miljonit krooni.

Reklaamiandjate struktuuris suuri muudatusi ei ole, aktiivsed olid kinnisvara-, auto-, ravimi-, ehitus- ja reisifirmad, märkis Leito, lisades, et uuema trendina võib märkida seda, et pangad on tasapisi suurendanud reklaamimahte ajalehtedes.

Nelja kuu kokkuvõttes oli lehtede reklaamikäibe kasv kaks korda suurem mahu kasvust. Reklaamikäive suurenes 16% ehk 15 miljoni krooni võrra, olles kokku 110 miljonit krooni.

Reklaamikäive suurenes oluliselt kõigis lehtedes: Postimees 29,8 mln kr (mullusega võrreldes +5 mln kr ehk +20%), Äripäev 25,6 (+4,3 mln kr ehk +20%), Eesti Ekspress 22,2 mln kr (+2,9 mln kr ehk +15%), Eesti Päevaleht 17,2 mln kr (+1,5 mln kr ehk +10%) ja SL Õhtuleht 15,2 mln kr (+1,4 mln kr ehk +9%).
Leito prognoosis, et edaspidi tempo aeglustub, eriti suve perioodil.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing