Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti tunneb puudust rannikuekspertidest

    Rannapiirkonna haldamine ning vesiehitiste projekteerimine ja ekspluatatsioon vajab laiapõhjalise haridusega eksperte, kes oleksid kursis mere rannavööndi ning järvede ja jõgede kaldaalade iseärasustega. Eestis ei ole neid aga enam kui pool sajandit ette valmistatud.
    Igas vesiehitiste või rannakaitserajatiste projekteerimisega tegelevas asutuses võiks olla vähemalt üks erialaspetsialist. Rannikuspetsialiste vajavad loomulikult ka omavalitsused, mis piirnevad merega või suurte järvedega. Suurte sadamate ekspluatatsiooni oleks loogiline kaasata eriharidusega rannikueksperte.
    TTÜ ehitusteaduskonnas käivitati alates 2005. aastast spetsialiseerumine sadamaehitistele ja rannikutehnikale tööstus- ja tsiviilehituse eriala raames. Lõpetajad saavad inseneridiplomi ja magistri kvalifikatsiooni.
    Sadamaehitiste ja rannikutehnika õpetamist veavad põhiliselt mehaanikainstituudi ja ehitiste projekteerimise instituudi õppejõud. Lisaks sai kõrgkool raha Euroopa Liidu struktuurifondidest välisõppejõudude palkamiseks.
    Nii pidas aprillis tulevastele rannikuinseneridele intensiivkursuse rannikuprotsessidest oma eriala maailma tippu kuuluv ekspert - Uus-Meremaa Waikato ülikooli professor Terry Healy.
    Kuigi Eesti ja Uus-Meremaa rannad on nii füüsikaliste parameetrite kui ka keskkonnatingimuste poolest erinevad, on neil palju ühist ranniku evolutsiooni ja haldamise põletavates küsimustes.
    Mõlemal maal on suhteliselt vähe elanikke ning väga pikk rannajoon. Mõlema riigi randades esinevad sama tüüpi ohud, millest kõige sagedamini tuleb tegeleda tormiaju ja ranniku erosiooni problemaatikaga. Mõlemas riigis on aastakümneid suhtutud hoolimatult randade arengu seaduspärasustesse ning tehtud mitmesuguseid ehitus- ja arendustöid veepiirile liiga lähedal. Selle tagajärjel peavad rajatiste haldajad ja maaomanikud arvestama väga kallite rannikukaitsetöödega.
    Turistide prioriteet on looduslikud rannad või alad, kus arendustööd rannapildis ei domineeri. Kui tahate näha kohti, kus arendustegevus varjutab pea täielikult loodusliku rannapanoraami, sõitke Vahemere maadesse või Floridasse.
    Arendajate soov on muuta n-ö metsikult ilusad rannad kergesti külastatavateks ja ohututeks. Rannaspetsialistide kohus on planeerida muudatusi ning ehitustegevust nõnda, et oleks tagatud randade mõistlik areng. Selle juures on loomulik rakendada kogu maailmas heaks kiidetud nn integreeritud randade haldamise printsiipe.
    Randade jätkusuutlik arendamine nii turismi kui ka tööstuse vajaduseks on pikaajaline protsess, see nõuab suuri kapitalimahutusi ja on väljakutse kogu riigile, eeskätt rannikutehnika inseneridele.
    Autor: Tarmo Soomere
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.