Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Radissoni juht lasi kohviku ohutumaks teha
"Istusin siin mullu suvel ja vaatasin, kuidas üks perekond siin istus ja nende 4-5aastased lapsed reelingutel kõõlusid," kirjeldas Radisson SASi peadirektor Sam Holmberg elavalt klaasseina eesmärki, ja näitas hommikusöögile kutsutud ajakirjanikele, kuidas ta kahe käega silmi õudusest kinni hoidis.
Katusel asuv kohvik sai pooleteise meetri kõrgused klaasseinad hotelli sünnipäevaks tehtud 11 miljoni kroonise uuenduskuuri käigus.
Seejärel rääkis juba veidi asjalikum-tõsisem Holmberg, et üle maailma 271 hotelli opereeriva ketti kuuluva Radisson SASi Tallinna hotelli eelmise aasta käive ulatus 169,3 miljoni kroonini ning hotellioperaator töötas ülihea, 56protsendilise rentaablusega. Kasum moodustas küll peaaegu 100 miljonit krooni, kuid sellest tuleb veel peale riigimaksude maksta ka majaomanikele rent. Osa rendirahast jääb siiski nn perekonda - kuigi maja suurim omanik on ühtlasi Viru hotelli maja omav SRV Pontos, kuulub omanikeringi kahe suure fondi kõrval kuuendikuga ka hotellikett ise.
Eesti hotelliturul toimuv on aga Holmbergi sõnul võrreldav buumiga. Hetkel on Tallinnas ligikaudu 5300 hotellituba ning 2008. aastaks prognoosib Holmberg selles vallas vähemalt 30protsendilist kasvu. "Meie hinnangute kohaselt on kahe aasta pärast pealinnas üle 7000 hotellitoa ning siis jätkub areng veelgi, kuid veidi aeglasemas tempos," ennustas Holmberg, kelle sõnul langeb uute hotellitubade lisandumisega lähimatel aastatel Tallinna hotellide keskmine täitumus praeguselt 60 protsendilt alla 50 protsendi.
Ka Reval Hotels Groupi turundusjuht Marina Jõgi ütles, et tulevik toob uusi väljakutseid. "Tihenev konkurents ja langev Soome turistide arvu trend paneb kõiki hotelle rohkem pingutama heade tulemuste nimel," ütles Jõgi.
Mullu ööbis 280kohalises Radisson SASi hotellis üle 110 000 inimese ning hotelli keskmine täitumus ulatus 74 protsendini. (Hotelli kasumlikkuse piiriks loetakse 40protsendilist täitumust - toim.) Võrdluseks, 390toalise Reval Hotel Olümpia keskmine täitumus ulatus eelmisel aastal 67 protsendini ning Olümpias ööbis mullu üle 148 000 turisti.
Küsimusele, kas Tallink võtab Radissonilt oma hotelliketti rajades Rootsi päritolu kliendid ära, vastas Holmberg eitavalt. "Ei, seda me ei karda, Rootsi turg on ikka meie koduturg, ja pealegi, meile tulevad veidi teistsugused kliendid," ütles Holmberg Rootsi omanikele viidates (75% Radisson SASi hotelliketist kuulub Rootsi lennufirmale SAS).
Rootslased-soomlased ongi Radissoni hotelli suurimad kliendid. Eestlasi on hotellikülastajate seas ca 4%. "Eesti on ju nii väike, et kõik saavad alati ööseks koju minna," muigas Holmberg.