Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Trammi- ja trollijuhte kummitavad vibratsioon ning rutiinsed tegevused

    Räägime Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise (TTTK) töökeskkonnaspetsialisti Anne Meiesaare ning tehnikaosakonna peaspetsialisti Aare Rebasega trammi- ja trollijuhtide tööst ning nende töökeskkonnast, mida pikki tunde päevas piiritleb juhikabiin.
    Anne Meiesaare sõnul tehti trammi- ja trollijuhtide töökeskkonnas ohutegurite mõõdistused ning viidi läbi riskianalüüs, mille käigus analüüsiti müra, vibratsiooni, psühholoogilise ja emotsionaalse pinge, sundasendi, tolmu, temperatuuri ja madalsageduslike magnetväljade mõju töötajate tervisele.
    "Müra tekitajaks on üldine liiklusmüra, mootorid ja raadiosaatja. Mõõtmisprotokollide järgi on tegelik müratase juhikabiinides 63-78 dB, mis ei ületa lubatavat piirnormi 85 dB ja seega kuulmiskahjustuse risk ei ole kuigi suur," kinnitab Meiesaar.
    Üldvibratsioon oleneb teekatte, veeremi ja juhiistme korrasolekust. Kätele tekitab vibratsiooni trollibussi rool ja jalgadele juhtimispedaalid. TTTK esindajad kinnitavad, et vibratsiooninäitajad ei ületa lubatud piirnorme, seda siiski rangelt kaheksatunnise tööpäeva puhul.
    Vibratsiooni vähendamiseks on TTTK paigaldanud uued reguleeritavatel õhkpatjadel juhiistmed pooltele trollibussidest ja 24 trammi. Viimastel aastatel on ostetud 28 nüüdisaegset trollibussi.
    Anne Meiesaar lisab, et füsioloogiline ohutegur trammi- ja trollijuhtide töös on sundasend, kuna juhi üldine kehaline aktiivsus on piiratud ja palju on korduvaid tegevusi - peeglite ja mõõteriistade jälgimine, uste avamine ja sulgemine, peatuste teatamine.
    "Töövõime ja enesetunde säilitamiseks soovitatakse juhtidel sõiduringide lühikesi puhkepause kasutada liikumiseks ja võimlemisharjutuste tegemiseks," märgib Meiesaar.
    Suurim probleem on tegelikult ühissõidukijuhtide emotsionaalne pinge. Trolli-trammijuhte küsitledes on selgunud, et suurimad pingetekitajad on liiklusavarii oht, kokkupõrke oht, aga ka reisijatega, eriti konfliktsete reisijatega suhtlemine.
    Aare Rebane lisab, et selliseid õnnetusi, kus inimesed viga saavad, tuleb väga harva ette. Sagedased liiklusummikud takistavad aga pahatihti sõidugraafikust kinnipidamist, seetõttu jääb ka lõpp-peatuses puhkepaus sageli planeeritust lühemaks.
    Ühe trammi- ja trollijuhtide tervist mõjutava tegurina on räägitud elektromagnetkiirgusest. TTTK esindajate sõnul on madalsageduslike magnetväljade mõju inimorganismile maailmas eriliste tulemusteta uuritud aastaid.
    "Trammides ja trollides esinevad magnetväljad sagedusega alla 3 kHz, mida keskkonna füüsikaliste ohutegurite piirnormide järgselt ei normeerita," selgitab Anne Meiesaar.
    Töötajate tervisekontrolliks on TTTK-l leping Ida-Tallinna Keskhaiglaga.
    Töötervishoiuõed, kes töötavad TTTKs kohapeal, valmistavad ette dokumentatsiooni ja suunavad töötajad õigeaegselt töötervishoiuarsti juurde kontrollile. Tervisekontrolli tehakse vastavalt arsti ettekirjutusele, ent mitte harvem kui kord kolme aasta jooksul.
    Trammi- ja trollijuhtidel on õigus saada viis aastat varem pensionile. Samuti on neile igal aastal ette nähtud seitse kalendripäeva lisapuhkust.
    Trammi- ja trollijuhtidele tutvustatakse töötervishoiu- ja tööohutuskoolituse käigus nende töö laadist tulenevaid ohutegureid ja antakse soovitusi töövõime ja hea enesetunde säilitamiseks.
    Autor: Eeva Pajuviidik
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.