Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbesõidukite müük kasvab jõudsalt
Tarbesõidukitest olid populaarsemad margid Renault, Mercedes-Benz ja Fiat.
"Pean müügiedu aluseks majanduskasvu ning soodsaid liisingutingimusi," rääkis ASi Silberauto Mercedes-Benzi tarbesõidukite osakonna juhataja Alar Vetik. Tema sõnul on inimesed muutunud praktilisemaks, näiteks tullakse ja vahetatakse džiip kaubiku vastu. "Klientide hulgas on palju ehitusettevõtteid, eriti just väiksemaid firmasid," lisas Vetik.
Eelmisel kuul enim tarbesõidukeid müünud Renault müüja Autori ASi müügi- ja turudundusjuhi Henrik Raave sõnul on kaubikute müügiturg suhteliselt väike ning müüginumbreid mõjutavad hanked: "Eesti Energia ostis just 20 masinat."
Kaubiku ostja erineb tema arvates sõiduauto ostjast, reklaam ning müügimehe jutt kaubiku ostjat eriti ei veena. Mõjuvad isiklik kogemus ning see, mida räägivad teised kasutajad. Raave ennustusel suureneb edaspidi kuni 1 m3 kaubaruumiga minikaubikute ostmine, need on oluliselt odavamad ning sobivad hästi kulleritele ja müügiesindajatele.
Uute sõiduautode müük on kasvanud rahulikus tempos, suurt hüpet pole toimunud.
Aprillis osteti kõige rohkem Toyota sõiduautosid. Elke Auto ASi müügijuhi Valdik Uski sõnul on uute sõiduautode müügi kasv olnud ennustatust mõnevõrra suurem. Klientide hulgas on firmade osakaal 70 protsenti: "Maksupoliitika soosib auto firma nimele ostmist," ütles ta.
Autoregistrikeskuse andmetel registreeriti aprillis 435 mootoratast, neist uusi 137. Aasta varem olid vastavad numbrid 258 ja 66.
Uute ning kasutatud mootorrataste müügiga tegeleva OÜ Motodepoo müügikonsultant Marek Kont nentis: "Mootorrattast on tavakodaniku jaoks saanud liiklusvahend, aastaid tagasi vaadati tsiklit kui rariteeti." Tema sõnul on enamik ostetavatest mootoratastest kasutatud ning kahju on sellest, et kui varasematel aastatel olid ostjateks peamiselt asjatundjad, kes valisid mootorratast margi järgi, siis nüüd vaadatakse tihti ainult seda, et oleks hea väljalaskeaasta.