Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedurid möirgavad koduõuel

    Pereema Sikka elab talus, mis on 200 aastat tema suguvõsale kuulnud. Ta mäletab aega, kui sai jalutada otse mere äärde. Nõukogude aja lõpus ehitati rannateele veduridepoo. Esimesed rööpad algavad nüüd 40 meetrit Sikka kodumajast, kohe pärast võssakasvanud kraavi ja tema maale rajatud torustikku.
    Neli aastat tagasi saabusid Ameerika vedurid. Uus omanik pani püsti moodsa veduridepoo ja lubas külarahvale, et läheb vaiksemaks.
    Läks vastupidi. Tundide kaupa mürisevad koduaia taga 6-10 vedurit. "Teevad sellist müra, nagu torust tuleb," kirjeldab Sikka. Nende maja vibreerib mürina taktis. Aias peab karjuma, kui rääkida tahad.
    Nelja-aastane lapselaps, kes aiaväraval kiigub, raputab kärmelt pead, kui küsin, kas ta tulevikus tahab ehk saada rongijuhiks. Nad kõik ei kuule enam hästi. Mürin ei katke ka ööseks, magada tuleb, padi kõrva peal.
    Sikkadele lisaks elab veduridepoo lähedal kuus peret. Naaber, endine külavanem, kolis mujale. Teine naabrinaine kaotas kannatuse ja helistas eelmisel nädalal keskkonna infotelefonil, kus juhtum lihtsalt kirja pandi, jätkab Sikka.
    "Viimane laupäev kell 7 ärkasin mürina peale, see kestis tund aega," kurdab ta esmaspäeva õhtupoolikul vedurite kõrval. Sel hetkel on need üsna vaiksed. Sikka sõnul on kõige kummalisem, et kolm senist müramõõtmist näitavad, et lärm mahub napilt normi piiresse. "Mõõtmise hetked olid meie elu kõige rahulikumad hetked, ilmselt teati ette," tõdeb Sikka. Müramõõtmise komisjoni kuulub alati ettevõtte esindaja.
    Kohalike elanike kaebused on jäänud vastusteta. Sikka sõnul aitaks müramüür või vähemalt see, kui lasta raudteeäärsetel puudel kõrgemaks kasvada, et need lärmi summutaksid. "Selleks aga tuleks elektritraadid maa sisse kaevata," ütleb Sikka.
    Jõelähtme valla keskkonnakomisjoni esimees Tiia Välk vabandab teadmatust võimuvahetusega, ta ei tea, et vald oleks hiljuti mürauuringut tellinud.
    Eesti Raudtee esindaja sõnab alguses, et Muuga mürinaprobleem on talle uudiseks. Ta selgitab, et Ameerika vedureid ei lülitatagi kunagi välja, kuna nende taaskäivitamine on kütusekulukas ja võtab nädalaid.
    Müramüüri ehitamiseks on tema sõnul tarvis riigi ja kohaliku omavalitsuse abi, kuna see on väga kallis. Seni pole Eestisse rajatud ühtegi müramüüri. Hiljem helistab ta tagasi ja täpsustab, et tegelikult on Muuga müra juba vana teema. Raudtee siiski tellis 2004. aastal uuringu, mis näitas väikest normide ületamist. Raudtee tahtis sinna juba 2004. aastal hakata ehitama müramüüri, kuid riik vähendas esindaja sõnul nii sel kui ka eelmisel aastal infrastruktuuri kasutustasu ja müür jäi paberile.
    Uueküla külavanem Jüri Jalakas elab müratsoonist kaugemal, kuid on teemaga kursis. Viimasel külakoosolekul veebruaris oli Eesti Raudtee esindaja kohal ja ütles Jalakase sõnul avameelselt, et raudtee on müügis ja kõik seisab.
    Kummatigi läheb raudteel müramõõtmisega kiireks. Tallinna linn peab ELi direktiivi järgi oma strateegilise mürakaardi esitama 2007. aasta 30. juuniks ja selles peavad olema välja toodud ka raudteeliiklusest põhjustatud müratasemed. Eesti Raudtee on lubanud mõõtmisi alustada selle aasta teisel poolel, teatab tervisekaitse inspektsioon.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.