Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hea kingi aluseks on originaalne idee
Pindi Kinnisvara turundusjuht Ulvi Vikat soovitab avatud silmadega turundusmaastikul ringi vaadata ja koguda pinnast, kust ideid noppida. Häid tulemusi võib anda isegi tootepresenteerijate ja müügiagentide ärakuulamine - seega reklaamile ei tohiks silmi sulgeda ja kuigi see võib olla ajamahukas, siis iial ei või teada, kust hea mõte hakkab hargnema. "Head ideed kipuvad ikka õhust tulema," lisab ta.
Vikati sõnul on Pindi Kinnisvaras parimaid lahendusi andnud vaba ajurünnak loova mõtlemisega inimestega, kus reeglitekohaselt ühtki ideed välja ei praagita. Ta toob näite eelmistest jõuludest, kui kingitusteks olid värskeltküpsetatud ja linasesse rätikusse mähitud jõululeivad, mis sööjatele uueks aastaks õnne lubasid. Idee sündis soovist, et kink võiks söödav olla - jätkub jagamiseks ja ei jõua ainult ühe inimeseni, vaid tervete meeskondadeni.
Estraveli asepresidendi Merike Halliku sõnul on Eestist originaalseid ja kvaliteetseid ning samas vastuvõetava hinnaga kingitusi raske leida. Pakutakse aastaid ikka sama kaupa, mis tihtilugu on lisaks veel kehva kvaliteediga. "Eriti panevad imestama firmakingitustele spetsialiseerunud firmad, kes ei vaevugi klienti informeerima, et konkurendid on sama kingituse juba tellinud. Kohe meenub pilt Kariibi mere saartelt, kus paljudel saartel on müügis identsed suveniirid, kuid igal saarel on suveniirile trükitud just selle saare nimi," toob Hallik näite.
Halliku sõnul tekivad firmakingituste ideed tavaliselt mingi nähtud või kogetud eseme kaudu. Estravelis eelistatakse praktilisi kingitusi, mis on natukenegi reisimisega seotud ja mis ei jääks riiulile tolmu koguma. Kusjuures kingituste kasutusaeg võib olla lühike (päevituskreemid jne) või pikem (kohvrid, spordikotid, kellad, raamatud jne).
Hallik soovitab originaalsete kingituste leidmiseks otse kodumaiste tootjate poole pöörduda ja kasutada välismaiseid katalooge. "Oleme mõelnud ka agentuuride kasutamise peale," lisab ta.
Eritellimustele spetsialiseerunud firma Ideeklaas tegevjuht Kalli Sein räägib ideedest: "Ideed on igal pool ja neid võib leida kõikjalt - loodusest, linnaruumist. Parimad ideed sünnivad pideva töö käigus, midagi tehes, avastades uusi võimalusi ja nüansse. Kuigi tänapäeval on raske väita, et ükski idee originaalne on - ideed on õhus ja kasvavad üksteisest välja."
Ideeklaas pakub originaallahendusi kavandist teostuseni ning kunstiharidusega disainerid arvestavad võimalikult palju kliendi soovidega - lähtutakse firma tegevusalast, logost, korporatiivvärvidest. Üheskoos tellijaga püütakse leida meeldejääv ja elamusttekitav lahendus ning järgitakse põhimõtet, et see kuidagi kingisaajat puudutaks, rõõmustaks ja kinkijat meenutaks. Palju tellitakse praktilisi kingitusi: dekoratiivnõusid, ehteid, kellasid.
Praktilisusele viitab ka Tallinna Keraamikatehase müügi- ja turundusdirektor Piret Pilvre: "Kingitus peaks kindlasti olema isikupärane ja pisut rohkem kui tavaline poest ostetud toode." Ta toob näite ülesriputatavast keraamilisest postkaardist, mis täidab kaardi funktsiooni, on kaardi saabumise hunnikus värskendav üllatus ning samas hoitakse seda kauem alles ja on ka kindlasti rohkem silmapaistev.
Teise huvitava ja populaarse lahendusena toob Pilvre välja võimaluse kasutada erikujulist sanga, mis võib olla kas haamri, saapa, porgandi, herne, saia jne kujulised - olenevalt firma valdkonnast. "Suurepärane koostöö toimib meil näiteks selles osas Merkoga ning Sampo Pangaga," sõnab ta.
Tallinna Keraamikatehase müügi- ja turundusdirektori Piret Pilvre sõnul tuleks originaalse kingi tellimisel kindlasti varuda aega, sest tootmine käib oma tsüklis. Tegemist on ju erilise, käsitsivalmistatud ja maalitud keraamikaga, tihtipeale on tellijatele üllatuseks, et tõepoolest kõik töö tehakse käsitsi ja keerulisemaid pilte jõuab maalija päeva jooksul maalida vaid kümmekond tükki.
Autor: Eneli Ivask