Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea kingi aluseks on originaalne idee

    Pindi Kinnisvara turundusjuht Ulvi Vikat soovitab avatud silmadega turundusmaastikul ringi vaadata ja koguda pinnast, kust ideid noppida. Häid tulemusi võib anda isegi tootepresenteerijate ja müügiagentide ärakuulamine - seega reklaamile ei tohiks silmi sulgeda ja kuigi see võib olla ajamahukas, siis iial ei või teada, kust hea mõte hakkab hargnema. "Head ideed kipuvad ikka õhust tulema," lisab ta.
    Vikati sõnul on Pindi Kinnisvaras parimaid lahendusi andnud vaba ajurünnak loova mõtlemisega inimestega, kus reeglitekohaselt ühtki ideed välja ei praagita. Ta toob näite eelmistest jõuludest, kui kingitusteks olid värskeltküpsetatud ja linasesse rätikusse mähitud jõululeivad, mis sööjatele uueks aastaks õnne lubasid. Idee sündis soovist, et kink võiks söödav olla - jätkub jagamiseks ja ei jõua ainult ühe inimeseni, vaid tervete meeskondadeni.
    Estraveli asepresidendi Merike Halliku sõnul on Eestist originaalseid ja kvaliteetseid ning samas vastuvõetava hinnaga kingitusi raske leida. Pakutakse aastaid ikka sama kaupa, mis tihtilugu on lisaks veel kehva kvaliteediga. "Eriti panevad imestama firmakingitustele spetsialiseerunud firmad, kes ei vaevugi klienti informeerima, et konkurendid on sama kingituse juba tellinud. Kohe meenub pilt Kariibi mere saartelt, kus paljudel saartel on müügis identsed suveniirid, kuid igal saarel on suveniirile trükitud just selle saare nimi," toob Hallik näite.
    Halliku sõnul tekivad firmakingituste ideed tavaliselt mingi nähtud või kogetud eseme kaudu. Estravelis eelistatakse praktilisi kingitusi, mis on natukenegi reisimisega seotud ja mis ei jääks riiulile tolmu koguma. Kusjuures kingituste kasutusaeg võib olla lühike (päevituskreemid jne) või pikem (kohvrid, spordikotid, kellad, raamatud jne).
    Hallik soovitab originaalsete kingituste leidmiseks otse kodumaiste tootjate poole pöörduda ja kasutada välismaiseid katalooge. "Oleme mõelnud ka agentuuride kasutamise peale," lisab ta.
    Eritellimustele spetsialiseerunud firma Ideeklaas tegevjuht Kalli Sein räägib ideedest: "Ideed on igal pool ja neid võib leida kõikjalt - loodusest, linnaruumist. Parimad ideed sünnivad pideva töö käigus, midagi tehes, avastades uusi võimalusi ja nüansse. Kuigi tänapäeval on raske väita, et ükski idee originaalne on - ideed on õhus ja kasvavad üksteisest välja."
    Ideeklaas pakub originaallahendusi kavandist teostuseni ning kunstiharidusega disainerid arvestavad võimalikult palju kliendi soovidega - lähtutakse firma tegevusalast, logost, korporatiivvärvidest. Üheskoos tellijaga püütakse leida meeldejääv ja elamusttekitav lahendus ning järgitakse põhimõtet, et see kuidagi kingisaajat puudutaks, rõõmustaks ja kinkijat meenutaks. Palju tellitakse praktilisi kingitusi: dekoratiivnõusid, ehteid, kellasid.
    Praktilisusele viitab ka Tallinna Keraamikatehase müügi- ja turundusdirektor Piret Pilvre: "Kingitus peaks kindlasti olema isikupärane ja pisut rohkem kui tavaline poest ostetud toode." Ta toob näite ülesriputatavast keraamilisest postkaardist, mis täidab kaardi funktsiooni, on kaardi saabumise hunnikus värskendav üllatus ning samas hoitakse seda kauem alles ja on ka kindlasti rohkem silmapaistev.
    Teise huvitava ja populaarse lahendusena toob Pilvre välja võimaluse kasutada erikujulist sanga, mis võib olla kas haamri, saapa, porgandi, herne, saia jne kujulised - olenevalt firma valdkonnast. "Suurepärane koostöö toimib meil näiteks selles osas Merkoga ning Sampo Pangaga," sõnab ta.
    Tallinna Keraamikatehase müügi- ja turundusdirektori Piret Pilvre sõnul tuleks originaalse kingi tellimisel kindlasti varuda aega, sest tootmine käib oma tsüklis. Tegemist on ju erilise, käsitsivalmistatud ja maalitud keraamikaga, tihtipeale on tellijatele üllatuseks, et tõepoolest kõik töö tehakse käsitsi ja keerulisemaid pilte jõuab maalija päeva jooksul maalida vaid kümmekond tükki.
    Autor: Eneli Ivask
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.