Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Enimex viis Eesti Euroopa lennuõnnetuste liidriks
Euroopa Lennuohutusagentuuri (EASA) andmetel on Eesti olukord lennuohutuse tagamise vallas äärmiselt halb ja selle parandamine nõuab kardinaalseid meetmeid ning investeeringuid.
Nii heidetakse Eestile ette, et viimase kümne aasta jooksul on Eestis toimunud suhteliselt palju (võrreldes startide ja maandumiste arvuga) lennuõnnetusi üle 2250 kg õhusõidukitega.
Lennuohutuse halvas seisus on põhiliselt süüdi lennukitega An-28 ja An-72 toimunud lennuõnnetused aastatel 1999-2004.
"Neil aastatel hävis lennuõnnetustes kokku viis Eesti tsiviilõhusõidukite registrisse kantud lennukit ja see on Euroopas teada," rääkis majandusministeeriumi kriisireguleerimise osakonna lennuõnnetuste uurija Tõnu Ader.
Tema hinnangul on viimase kümne aasta jooksul Eesti selles vallas negatiivses mõttes absoluutne liider.
"Eestis on see teada pikemat aega. Euroopa poolt on see hinnang praegu informatiivne ja hetkel mitteametlik," ütles Ader. "Ilmselt avalikustatakse see mingil kombel mõne aja pärast ja siis soovitatakse riigil lennuohutuse tagamisele suuremat tähelepanu pöörata," lisas ta.
EASA kommunikatsioonijuht Daniel Höltgen ütles, et raport ei ole avalik ja on liikmesriigi lennuameti otsustada, kas ta selle avaldab.
Ta lisas, et raportis on märgitud leitud vead ning antud soovitused nende parandamiseks.
Ametlik raport pole Eestisse veel jõudnud, mistõttu lennuameti peadirektori asetäitja Rein Porro ei osanud kommentaari anda, kuid möönis, et on Aderi analüüsiga päri.
Esimesed sammud lennuohutuse parandamiseks on Aderi sõnul juba tehtud. Suurendatud on tähelepanu lennuohutusalasele järelevalvele, korrastatud lennundust ja lennuohutust reguleerivat seadusandlust, suurendatud ressursse lennuametile lennuohutusalase järelevalve parandamiseks, loetles Ader.