Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn püüab Kopli liine säilitada

    Varasemad linnavalitsused on Kopli liinide asemele lennukaid uusprojekte plaaninud.
    Aasa sõnul tuleks hooned, mida on võimalik taastada, korda teha, ning mida ei ole võimalik taastada, lammutada ning uuesti ehitada. "Valminud on eskiisprojekt, praegu me täpsustame seda," annab abilinnapea tööjärgust ülevaate.
    Täpsustatavaks eskiisprojektiks nimetab Taavi Aas 1998. aastal Euroopa Liidu konkursi raames valminud Soome arhitektide võistlustööd. Tallinna linnaplaneerimise ameti Põhja-Tallinna ja Haabersti osakonna juhataja Alice Laanemägi sõnul on kunagised arhitektuurikonkursi võitjad, Olli Sarlin, Marja Sopanen, Tuomas Hakala ja Katariina Langenskiöld käinud mitu korda Eestis Kopli liinide detailplaneeringu eskiisi töörühma koosolekutel.
    Kunagise võidutöö alusel tehti põhimõtteliselt uus eskiislahendus, mis on praegu kooskõlastusringil.
    Aasa sõnul oleks piirkonda lihtne arendada, kui ehitusmahte suurendada, kuid olemasolevat säilitada püüdes ei ole arendamine nii lihtne: "Kuulutame välja konkursi hoonestusõiguse saamiseks ehitusmahuga 80 000 ruutmeetrit, mis on selle piirkonna suurust arvestades väga väike maht."
    1980. aastatel Eesti Projektis linna projekteerimisega tegelenud Tiina Nigul meenutab, et Kopli liinide teemal on aru peetud aastakümneid.
    Kui 1987 tegi Eesti Projekt kalkulatsiooni, siis näitas see, et majanduslikku tulu ei tõuse ja asi jäi katki. Eesti Projekti variandis olid mere äärde planeeritud kolmekorruselised elamud ja ülemisele tasandile viiekorruselised. Paraku oleks need pinnad saanud täis liinide seniseid asukaid, kes elasid normist väiksematel pindadel.
    Pea sada aastat tagasi valminud ajutised tööliste barakid olid 70. aastatel koduks ligi 2000 elanikule. Aastal 2004 elas seal seaduslikult 450 inimest ehk 207 peret.
    "See on väga hea asukoht, kuid praegu on ta selline räämas, ähmase, kriminaalse taustaga. 5-10 aasta perspektiivis saaks sinna väga hea elamurajooni," usub SRV Kinnisvara tegevjuht Margus Mändmets.
    Ta toob plussidena välja linnaläheduse ja ka maa-ala suuruse, mis võimaldab arendajal oma käe järgi luua terviku. Miinuse poolele lähevad aga elanikud, kellega tuleb saavutada kokkulepe, lisaks olemasolev tööstus ning Kopli kandi kehv renomee.
    Kui palju liinide arendamine võiks maksma minna? Mändmets teeb kiired arvutused. Aluseks 16 hektarit, millele tuleks 25% täisehitust. See teeks 200 000 ruutmeetrit ehitatavat pinda. Ehitamine, arendamine läheks maksma laias laastus koos maaga 3 miljardit. Kui palju maksaks elanike ümberasustamine, on ennustamatu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.