Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Miljardikroonine lemmikloomaäri
"Lemmikloomaäri on mitu aastat järjest juba kasvav trend. Eriti vingelt müüvad toidud. Kui majandus üldse kasvab 10 protsenti, siis lemmikloomatoitude müük kasvab konstantselt 24-26 protsenti," ütles Selveri turundusjuht Iivi Saar.
Saar lisas, et Selveris on suurendatud ka lemmikloomatoitude müügipinda, kuna mahud suurenevad. "Et ikka kõik margid mahuksid poodi. Samas oleme me ikka odavama ja keskmise hinnaklassi toodete peal väljas," ütles Saar ning lisas, et kogu lemmikute toiduturu suurust ei oska ta hinnata.
Eesti suurima professionaalse lemmikloomatoidu ja medikamentide maaletooja Dimela OÜ hinnangul on lemmikute toiduainete turu suurus 2006. aastal vaid 120 miljonit krooni. Võrdluseks - populaarseid kauplustes müüdavaid loomatoite Pedigreed ja Chappit maaletoova Jungenti müügijuhi Aimar Selleri hinnangul on koerte-kasside toitude turu maht hoopis pool miljardit krooni.
Dimela juhataja Kardi Kullman ütles, et lemmikloomi tuleb pidevalt juurde ning nende peale kulutatakse üha rohkem raha.
"Oluliseks peetakse kvaliteeti ning raha lemmiku arvel kokku ei hoita," rääkis Kullman. Seda näitab kas või seegi, et mullu kasvas Dimela käive kolmandiku võrra, 96 miljoni kroonini. Firma kasum oli 2,5 miljonit krooni.
Seller peab Dimela pakutud tänavust 30protsendilist turu kasvu liiga suureks. Tema hinnangul on reaalne 15protsendine kasv.
"Kolmandiku suurune kasv jääb pigem eelmisesse aastasse, kui turg tõesti tugevalt kasvas," sõnas Seller.
Eelnevad numbrid katsid aga vaid lemmikloomatoidu mahu. Kui lisada siia veel muu lemmikutele vajalik, alates mänguasjadest ja rihmadest ning lõpetades meditsiiniliste kulutustega, saame lemmikutele kulutatavaks summaks ligikaudu miljard krooni aastas.
Seda, et lemmikloomade pidamine on muutunud väga populaarseks ning nendele tehtavad kulutused kasvavad pidevalt, näitab ka Eestis läbi viidud uuring, mille järgi kulutatakse 2006. aastal ainuüksi lemmikloomade tervise eest hoolitsemisele umbes 40 miljonit krooni, see teeb 26 krooni iga Eesti elaniku kohta.
Konkurents on lemmikloomakaupade turul tihe. Kullman tõi näite: "Me oleme jaeturul väga väikesed, umbes 6 protsenti ainult, kuid meie kampaaniatele vastatakse kohe väga suurte ja mahukate vastuaktsioonidega."
Turu kasvule loodab ka aasta tagasi lemmikloomade mänguasjade müügiga alustanud Dog Soul Trading. "Meie arvates on tõesti lemmikloomakaupade puhul tegemist kasvava turuga. Aga milline turg hetkel Eestis üldse langev on?" küsis firma juht Triin Juss.