Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kasum, töötajad ja kliendid peavad saama võrdselt tähelepanu
Äsja oma 15. sünnipäeva tähistanud AS Hansab tegeleb panga- ja turvatehnoloogiaga. Üle 100 töötajaga firma on asutanud tütarettevõtted ka Lätis ja Leedus.
Tegevjuhi Raivo Krausi sõnul ei saa firma pikaajaliselt tegutseda töötajate või klientide arvel. "Firma tehakse küll kasumi teenimise eesmärgil, kuid ka töötaja ning kliendid peavad jääma rahule."
Alati ei ole ka klient kuningas - kui ta käitub töötajaga ebaõiglaselt, peab juht töötaja eest välja astuma. Samas ei saa ka töötaja lubada endale firma või kliendi halvustamist või tagarääkimist. Kui firma kolm väärtust - kliendid, töötajad ja kasum - on tasakaalus, siis läheb ka firmal hästi, usub Kraus.
Personalijuht Annika Urva sõnul soodustab avameelset õhkkonda see, kui juhid jagavad töötajatega nii head kui ka halba informatsiooni - räägitakse nii õnnestunud kui ka ebaõnnestunud tegevustest.
Raivo Krausi sõnul on ka halb tehing teistele õpetlik ja sellest peaks rääkima, kuigi seda on tunduvalt raskem teha kui heast asjast teadvustada. Kuid muidugi ei tohi ainult halvast rääkida, sest see muudab inimesed pessimistlikuks.
"Tulen hommikuti hea meelega tööle, sest meil on nii meeldivad töötajad ja hea õhkkond," lisab kvaliteedijuht Jana Saarkoppel.
"Kuigi firma on väike ja karjäärivõimalusi napib, leitakse siiski ühiselt võimalusi igapäevast rutiini peletada."
Hansabis ergutatakse töötajaid pakkuma ideid, kuidas ettevõtte elu paremini korraldada. Näiteks saadi ideekonkursilt asjade oksjoni mõte.
Kindlasti on kõigil kogunenud kappidesse asju ja kingitusi, mida nad kunagi ei kasuta, kuid keegi teine võib seda väärtustada. Lisaks kingitakse firmale asju, mida ühiselt on kasutada raske, kuid oksjonil on need rõõmsa omaniku leidnud.
Oksjonil kogutud raha, eelmisel korral oli see 8000 krooni, annetatakse Inju Lastekodule.
Lisaks korraldatakse lastekodulastele üritusi, näiteks on kutsutud lapsi firmasse, et nad näeksid, kelleks nad kunagi võivad saada. Samuti käiakse nendega kinos, uisutamas ja loomaaias.