Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laojuhtimissüsteemid haldavad laos kauba ja info liikumist

    Logistikas kasutatavaid tarkvarasüsteeme võib jaotada kolmeks suureks klassiks - majandustarkvara, ettevõtte ressursside planeerimise ja laojuhtimise süsteemid.
    Majandustarkvara peamine eesmärk on hõlbustada finantsarvestuse, maksuaruandluse, eelarve koostamise ja muude oluliste protsesside juhtimist väikestes ning keskmise suurusega ettevõtetes. Lisaks pakub majandustarkvara ka lao- ning varudejuhtimise mooduleid.
    Keerukamad on ettevõtte ressursside planeerimise (ERP) süsteemid, mis püüavad integreerida ettevõtte kõiki äriprotsesse. Selle klassi tuntumad esindajad on Microsoft Navision ja Axapta, SAP/R3.
    Laojuhtimise tarkvarasüsteemide (WMS) puhul on aga tegemist märksa võimsama ning keerukama vahendiga, mis jälgib ja automatiseerib kõiki materjali- ning infovoogusid laos.
    WMS suudab kontrollida kaupade käsitsemist igas etapis, alates kauba saabumisest kuni loovutuseni. WMSi saab efektiivselt integreerida olemasolevate infosüsteemidega, luues sellega terviklahenduse.
    WMS sulatab kokku kõik laos kasutatavad tehnoloogiad kaasa arvatud vöötkoodid, RFID-tehnoloogia, interneti, elektroonilise andmeedastuse, igasugused automatiseeritud liinid.
    WMSi eeliseks on see, et süsteem võib olla nii lihtne kui ka keerukas, sõltuvalt konkreetse ettevõtte vajadustest.
    Komponentide hulga määrab toodete või kaupade iseloom, laotoimingute spetsiifika, samuti mahtude, eelkõige tellimuste suurus jne.
    Samuti saab laojuhtimissüsteemi abil efektiivselt juhtida lisaväärtusteenuseid ja andmekaevandamist ning teha operatsioonide analüüsi. Üheks populaarseks funktsiooniks on saanud komplekteerimistoimingute planeerimine ning tõhustamine.
    Majandustarkvara suur puudus seisneb selles, et laojuhtimise puhul suudab see pakkuda ainult raamatupidamislikku lähenemist varude arvestusele. Saldode süsteem pluss mitu erinevat hindade arvutamise meetodit. Programm küll registreerib saabuvad ning loovutatavad kogused, mõnikord koostab ka ABC-analüüsi või muu metoodika järgi komplekteerimisülesanded, kuid ei suuda siiski garanteerida, et enamasti käsitsi paberilt sisestatavad andmed on õiged.
    WMS aga jälgib kaupade füüsilist liikumist. Kogu arvestus ja kontroll toimub elektroonselt hoiu- ning komplekteerimiskohtade tasemel. Saldod on uuendatavad reaalajas, vajaduse korral saab kaupasid jälgida nii üksiku artikli kui ka terve partii tasemel koos kõikvõimalike piirangutega, näiteks kehtivusajad, temperatuurirežiimid jne.
    WMS suudab anda operatiivse ja täpse vastuse küsimusele konkreetse kauba asukoha kohta laos mis tahes ajamomendil sõltumata sellest, kas tegemist on vastuvõtuala, hoidmiskoha, tõstukikorvi või mingi muu kohaga.
    See tähendab, et WMSi andmebaasis ei registreerita mitte ainult kauba füüsiline teekond, vaid ka see, milliseid ressursse selle käsitsemiseks kasutati.
    Laiendatud artiklikirjeldus, automaatselt koostatavad optimaalsed teekonnad, kaupade füüsiline jälgimine reaalajas, transpordipartiide ehk moodulite moodustamine, paindlik integreeritavus ühise andmebaasi kaudu teiste tarkvaralahendustega on need WMS-lahenduste omadused, mis annavad suure eelise isegi arenenud majandustarkvara ees.
    WMS võimaldab optimeerida varude juhtimist, vähendades hoidmiskulusid, ning keskmist laoseisu, aidates kaasa kadunud, rikutud või varastatud kaupade probleemide lahendamisel. Kaasefektiks on ka põrandapinna efektiivsem kasutamine ning paranenud klienditeenindustase.
    Lisaks vähendab laojuhtimissüsteem laotöötajate arvu ning annab nii võimaluse vähendada tööjõukulusid. Laotoimingute produktiivsuse suurenemine toob kaasa ka liigsest laotehnikast loobumise, ülesandeid saab täita vähemate tõstukite ning vöötkoodiprinteritega.
    Mõningate ERP lahenduste omadused on mõnel määral võrreldavad ka WMS-süsteemide võimsustega, kuid, nagu MK Groupi spetsialist Jim Cocker märgib, "puhas WMS ning WMS integreeritud ERPga on kaks täitsa erinevat looma".
    Kui WMSi kasutuselevõttu kaubanduses peab veel kaaluma, siis elektroonika- ja autokomponentide, ravimite, vedel- ning puistekaupade puhul väärib laojuhtimissüsteemi juurutamine kindlasti investeeringuid. q
    Artikkel valmis koostöös TTÜ informaatikainstituudi assistendi Innar Liiviga.
    Autor: Sergei Slepuhhov
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.