Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Minikaubikud koguvad populaarsust
Väikese kaubaruumiga sõiduautode baasil tehtud minikaubikud koguvad firmade hulgas üha enam populaarust.
Minikaubikud on sõiduautokerega väikekaubikud, millel tagumiste istmete asemel kaubaruum. Info Auto
projektijuhi Toomas Putmakeri sõnul on üks minikaubikuid ostma meelitav nüanss võimalus neid tarbesõidukitena kirja panna, mis lubab firmal erisoodustusmaksu pealt raha kokku hoida.
"Kui mõned aastad tagasi ei kuulunudki kaubikud Fordi Baltikumi turu müügiplaanidesse, siis tänasel päeval tegeletakse nende müügiga päris aktiivselt. Kui ikka on valida, kas maksta erisoodustusmaksu või kasutada sõiduauto omadustega kaubikuid, peaks kaalukauss loogiliselt viimaste kasuks langema," sõnas Putmaker.
Itaalia Auto müügijuhi Kati Niinsoo sõnul tuleb nn minikaubikute ost kõne alla ka juhul, kui suurema kaubiku ostuks raha napib, aga sõita ning kaupu vedada oleks vaja. Kuigi eelmise aasta lõpus müük selles segmendis jahenes, kasvab kaubikute müük Niinsoo sõnul just kevadel.
Auto 100 müügidirektori Gert Rohtla sõnul on kaubiku eeliseks võimalus kaupu kiiresti laadida. Kuna masinatel on sõiduautode sõiduomadused, pole Rohtla sõnul vahet, kas kasutada kaubikuid linnasisesteks töösõitudeks või võtta ette pikemad otsad.
Keskeltläbi saab kaubikusse paigutada 500 kg kaupu. Mahutavuselt jääb kaubikute kaubaruum enamasti 900 ja 1000 liitri vahele ehk pakiruumi on 1 m3 jagu. Hinnalt on kaubikud erinevad. Näiteks Ford Fiesta kaubik maksab orienteeruvalt 174 000 krooni, Škoda Fabia Praktik 150 000 krooni, Renault Clio kaubik aga 125 000 krooni ringis. q