Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus DHLi Eesti juht ennustab turu korrastumist
Küsimustele vastab Evert Kreek.
Miks Te kandideerisite DHLi Eesti üksuse juhiks?
Olen töötanud DHLis üle seitsme aasta ja seda müügi- ja turundusjuhina. Esmalt Eestis ja hiljem Baltikumi tasemel. Usun, et olin endast sellel alal piisavalt palju andnud, et minna vastu uutele väljakutsetele.
Kui eelmisel positsioonil kuulusid minu vastutusalasse müügitegevuse arendamine, turundus, tootearendus, hinnakujundus, kasumlikkuse juhtimine jne, siis uuel positsioonil on fookus tunduvalt laiem. DHLi Eesti tegevjuht vastutab nelja äriüksuse tegevuse eest, mis pakuvad meie klientidele kogu logistikapaketti, alustades õhu-, ekspress- ja maatransporditeenustest ning lõpetades ookeanivedude ja klientide tarneahela haldamisega.
Kohalik tegevjuht tundub olevat samm karjääriastmel tagasi. Miks Te sellise sammu tegite?
Tegelikult kuuluvad nii maa tegevjuht kui ka Baltikumi müügi- ja turundusjuht samasse Baltikumi juhtkonda ehk mõlemad positsioonid on võrdsel karjääriastmel.
Kui Baltikumi müügi- ja turundusjuhina oli mul rohkem nõuandev ja koordineeriv roll, siis Eesti tegevjuhina vastutan kogu ettevõtte sujuva funktsioneerimise ja majandustulemuste eest.
Kui palju saab suurkontserni kohalik juht ise otsustada, kui palju jagab juhiseid ja raame emaettevõte?
Kohalik juht, kasutades oma kogemusi turul ja kohalikku nägemust võimalikust turupotentsiaalist ja arengusuundadest, ütleb, mida on turul vaja, ja kontsern teeb vastavat turgu puudutavad otsused selle järgi. Kohalik juht on suurkontserni käepikendus, et teha vastava turu seisukohast õigeid otsuseid.
Mida eelmine amet ehk DHLi Baltikumi turundus-müügijuhi töö rahvusvahelisest ekspedeerimisärist õpetas?
Eelkõige seda, et ei ole olemas standardseid lahendusi - iga kliendi vajadus on erinev ja tema parimaks teenindamiseks peab kliendi tööspetsiifikat peensusteni tundma.
Kui klient annab logistikaettevõttele ära ühe osa oma tööprotsessidest, siis on meie töö see oma siseste protsessidega siduda ja tagada kliendile kvaliteet, tööprotsesside jätkuvus ja hea kommunikatsioon. Kliendi usaldus on see, mis loeb.
Millised kogemused-oskused võtate kaasa Baltikumi turundus-müügijuhi ametikohalt?
Eelkõige teadmise, et klient on vara, keda arendada ja ettevõttega siduda ning kelle lojaalsuse võitmine on pikaajalise tegevuse tulemus.
Nägite eelmises töös ilmselt palju turgude erinevusi. Mille poolest Eesti-Läti-Leedu turud erinevad? Mille poolest sarnanevad?
Põhiline erinevus on eelkõige selles, et Eesti kliendi valik põhineb vähem hinnal ja rohkem pakutava teenuse kvaliteedil. Lätis ja eriti Leedus on klient aga oluliselt hinnatundlikum ja paljud otsused tehakse vaid hinnatasemest lähtudes. Erinevad on ka turu suurused ja potentsiaal ning konkurents turgudel. Näiteks Leedu ekspedeerimisturg on oluliselt rohkem killustunud kui Eestis, kuna seal on palju tugevaid kohalikke tegijaid.
Balti riikide sarnasus on eelkõige kõikide riikide jätkuvas majanduse arengus ja kasvavates transpordimahtudes. Kõikides riikides teeme edasiseks arenguks uusi investeeringuid, et hoida kõrget kvaliteeditaset kooskõlas üha suurenevate mahtudega.
Milline on DHLi Eesti juhi vahetusega ettevõttes klientide jaoks esimene silmapaistev muutus?
Olen Eesti DHLi juhtimise juures olnud Baltikumi müügi- ja turundusjuhi ameti kaudu mõnes mõttes kogu aeg. Kuna olen osalenud enamiku otsuste tegemisel, siis võin kinnitada, et võtan ettevõtte juhtimise tegevjuhina üle heas seisukorras. Hästitoimiv organisatsioon ei vaja silmapaistvaid ettevõttesiseseid muudatusi.
Kliendi jaoks avalduvad esimesed nähtavad muudatused meie investeerimisprojektide näol, mis on projekti tasemel käivitunud juba aasta tagasi, kuid mille lõpuleviimine jääb juba minu õlgadele. Nendest projektidest kuulevad me kliendid täpsemalt juba lähikuude jooksul.
Mis laadi investeeringutega on tegemist? Uued teenused-tooted, uus keskus-terminal?
Põhimõtteliselt olete küsimusega õigel teel, kuid ma ei saa seda praegu täpsustada.
Millised on esimesed tööd-teemad-ideed, millega kohe tegelema hakkate?
Hetkel oleme lõpule viimas EXELi integratsiooni ja keskendume paljude kvaliteedinäitajate parandamisele, mis seonduvad saadetiste transpordikiiruse ja jälgitavusega.
Lähitulevik toob aga kaasa palju uuendusi. Nagu mainisin, on need uuendused seotud peamiselt investeeringutega, mis on vajalikud äritegevuse arengu jätkumiseks ja klientide paremaks teenindamiseks.
Kui täis on Eesti ekspedeerimisteenuste turg ning millisele teenusele või teenusepakkujale on veel ruumi?
Eesti ekspedeerimisteenuste turg korrastub iga aastaga üha enam ja killustatus paljude erinevate tegijate vahel väheneb.
Eelkõige on turul muutunud klientide käitumine - klientide vajadused on muutunud keerulisemaks ja paljud kliendid ehitavad oma logistika üles ühele või kahele teenusepakkujale. Turul on ruumi maismaatranspordi ekspressteenusele ja laoteenustele, samuti teenusepakkujatele, kes suudavad hallata kogu kliendi tarneahelat algusest lõpuni.