Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tulumaks dividendidelt tõi Saku Õlletehasele kvartalikahjumi
Kuna sel aastal maksis Saku Õlletehas 23,9 miljoni kroonise tulumaksu dividendidelt esimeses kvartalis, lõpetas firma kvartali 12 miljoni suuruse kahjumiga. Tulumaksueelne kasum oli firmal aga 11,9 miljonit krooni, mis oli 2,7 korda rohkem kui 2005. aasta samal perioodil.
Saku Õlletehase juhatuse esimehe kohusetäitja Janno Veskimäe sõnul olid kasumi kasvu taga peamiselt keskendumine kasumlikele toodetele õllede kategoorias. "Kindlasti on kasumi kasvu mõjutanud siidrite ja long drink'ide müügimahtude suurenemine. Oluliselt toetab kasumlikkuse kasvu ka strateegiliste otsuste elluviimine kulude kontrollimisel tootmises ja logistikas," sõnas õlletehase juht.
Saku Õlletehase käive oli esimeses kvartalis 125,1 miljonit krooni, kasvades eelneva aasta sama perioodiga võrreldes 15,6 miljonit krooni ehk 14% võrra. Käive kasvas peamiselt õlle müügimahtude ja kasumlikkuse kasvu tulemusena.
Kulude poole pealt mõjutasid firmat enim toorainehindade kallinemine ning transpordikulude kasv.
Õlleturul on Saku jätkuvalt liider, esimeses kvartalis tõusis Saku turuosa Eesti Õlletootjate Liidu andmetel 45,6 protsendini. Siidriturul Saku osakaal vähenes ning long drink'ide segmendis jäi muutumatuks.
Kõige kasumlikumad segmendid on Saku jaoks premium- ehk kallima hinnaklassi õlled, kuhu kuuluvad näiteks Saku Kuld, Carlsberg, Saku On Ice.
Ühtlasi lõpetas Saku esimeses kvartalis kalja ja karastusjookide tootmise ning Pepsi toodete edasimüügi. Pepsi edasimüügi lõpetamise põhjuseks oli tegevuse vähene kasumlikkus. Karastusjookide tootmine lõpetati eesmärgiga keskenduda senisest enam teiste alkohoolsete jookide arendamisele ja nendes kategooriates turuosade suurendamisele. "Saku Õlletehase strateegiline valik on tegutseda kasumlikes joogikategooriates, kus suudame võita pikaajaliselt tugeva turuosa," kommenteeris Veskimäe.
"Ka mahlad ja mahlajoogid on kasvava mahu ja kasumlikkusega äri ja sisenemist sellesse joogikategooriasse ei saa välistada," möönis õlletööstur. Samas mingit konkreetset tegevusplaani Sakul selles vallas täna ei ole.
650 Saku Õlletehase aktsia omanik Urmas Kadak polnud veel esimese kvartali tulemustega tutvunud, kuna viibis välismaal. "Aga börsiteated vaatan ikka üle, kui tulevad," rääkis ta.
Saku aktsiaid ostis Kadak juba aastaid tagasi. "Saku oli juba toona hea dividendiaktsia ja on seda senimaani olnud," sõnas investor, kes õlletehase dividendipoliitikaga igati rahul ning peab Sakut üheks paremaks investeeringuks Eesti turul.
"Hansapank oli muidugi kõige parem, aga see on ajalugu," nentis mees.
Enda sõnul pole ta Saku aktsiate müügi peale mõelnud.
Autor: Lauri Matsulevitsh