Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Ehitus peibutas usaldusväärse juhtkonnaga

    Eesti Ehituse aktsiat märkisin peamiselt selle pärast, et firmal on usaldusväärne juhtkond.
    Erinevalt Tallinkist pole Eesti Ehituse juhid olnud riigiametis ega osalenud kahtlastes aktsiate "kinkimise" projektides.
    Samas peibutas mind ka firma tegevus infrastruktuuri projektide vallas ja Ukraina turul. Lootsin, et nende firma tutvustus läheb välismaal edukalt ja aktsiaid märgivad mitmed välismaised finantsinvestorid. Veel julgustas mind teadmine, et Eesti Ehituse aktsionäridel puudub (erinevalt Tallinki aktsionäridest) võimalus oma aktsiaid kohe müüa. Minu arust Tallinki puhul sai just see emissiooni kirstunaelaks, mis viis aktsia juba esimesel nädalal võrreldes emissioonihinnaga miinusesse.
    Eesti Ehitus alustas tegevust 1988. aastal Soome-NSVLi ühisettevõttena SRV Eesti Ehitus, praeguseks on tegemist Eesti suurimate ehitusfirmade hulka kuuluva firmaga. Ettevõte keskendub eelkõige infrastruktuuri rajatistega seotud projektidele.
    Infrastruktuuri rajatised andsid möödunud aastal 46 protsenti ettevõtte käibest. Äri- ja ühiskondlike hoonete ehitamise tulud moodustasid kumbki ligikaudu viiendiku käibest. Tööstushoonete ja ladude ehitus moodustas 9 protsenti ja elamuehitus vaid 6 protsenti kogukäibest.
    Klientide lõikes andis erasektor firma käibest 53 protsenti, riik 32 protsenti ja kohalikud omavalitsused 15 protsenti.
    Firma tegutseb Eestis ja Ukrainas, nende riikide osakaal käibes on vastavalt 93,5 ja 6,5 protsenti. Ukraina turg on ka kõige suuremat kasvu näidanud - mullu suurenesid sealsed tegevusmahud enam kui kaks korda. Ukraina on Eesti Ehitusel nagu rosin saia sees, sellelt turult ootaks edaspidigi kasvu. Eesti Ehituse käive on hüpanud 29 miljonilt kroonilt 2003. aastal 108 miljonile kroonile 2005. aastal.
    Miinuseks oli aktsiaemissiooni puhul negatiivne foon, mille tekitas Tallinki emissiooni ebaõnnestumine.
    Positiivse punktina võib veel ära märkida ehitustellimuste raamatu küllalt korrektse väljatoomise. Teostamata tööde maht oli märtsi lõpus umbes 1,8 miljardit krooni. Kolme kuuga kasvas see 600 miljoni krooni võrra. Tellimusraamatus olid loetletud kõik üle 50 miljoni kroonise mahuga tööd. Ettevõtte juhtkond ennustab ehitusturule järgnevateks aastateks 10-15% kasvu. Firma enda kasv peaks olema sellest veidi kiirem.
    Jätsin Eesti Ehituse aktsiate märkimise vahele, kuna pean ettevõtet näotuks.
    Pikaajalise investorina ei osta ma niivõrd aktsiat, vaid ettevõtet. Erandiks on spekulatiivsed investeeringud, kuid neid teen ma harva ja kuna Eesti Ehitusest ei paistnud tulevat kuuma aktsiat, siis sel eesmärgil ma ostumõtet ei näinud.
    Aga ettevõttena on Eesti Ehitus, nagu peaaegu kõik meie börsiettevõtted - liiga läbipaistmatu.
    Enamik meie börsiettevõtete juhtidest on võtnud börsifirma staatuse kilbiks, miks avalikkusega mitte suhelda.
    Aga suhtlemine pelgalt börsiteadete keeles pole mingi suhtlemine.
    Nii vähe!" mõtlesin koos paljude teiste Eesti Ehituse märkijatega, kui nägin, et olin aktsiaid saanud soovitust tunduvalt vähem.
    Eelmise aasta IPOd veensid spekulante, et börs on kui imede põld, kus vaja raha mulda panna (loe: aktsiaid märkida) ning need siis nädala pärast näljastele Lääne investoritele hea kasumiga maha müüa.
    Seetõttu oli nii mõnigi spekulant mõelnud hunniku aktsiaid märkida, et need pärast kiire kasumi nimel maha müüa. Korraldajad tegid neile aga ninanipsu, sest erainvestoritele jagati kõigest kümnendik kogu emissiooni mahust.
    Nii oli üsna mõttetu oma veidi rohkem kui 170 aktsiat esimesel börsipäeval müüma hakata, sest pika ootamise peale 1000 krooni teenida tundus kuidagi vähe.
    Aga mõne nädala eest maailma börse tabanud korrektsioonilaine sundis mind seisukohta muutma. Skandinaavia investorid võtsid hoogsalt ida-suunalistest fondidest raha välja, mis sundis omakorda fondijuhte aktsiaid müüma. See protsess peegeldus ka Tallinna börsil ning kuna languse lõppu ennustada ei tahtnud, otsustasin kasumi välja võtta.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.