Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hummeriseerituim vabariik Eesti
"Eesti on kõige hummeriseeritum vabariik maailmas," märkis Hummeri diiler ja Premium Motors Grupi nõukogu esimees Jürgen Vester. Tema sõnul jagunevad Hummerite ostjad seinast seina, seda ostavad nii farmerid, ärimehed kui ka kõige tavalisemad inimesed, kes tahavad endale autot soetada.
"Tahtsin suurt autot osta ja tol ajal oli Hummer Ameerikas hirmus hitt," põhjendas Hummeri ostu suurärimees Oliver Kruuda. "Mõtlesin, et Hummer ja poole odavam kah," lisas Kruuda. Ta sai Hummeri odavama mudeli H2 53 000 dollariga võrreldes kallima H1 112 000 dollariga.
"Nüüd sõidab igaüks sellega," ütles ta Eesti tänavapildi kohta. Kruuda kõik autod on vähemalt kuueliitrise mootoriga ning praegu kasutab ta Hummerit n-ö klubiautona. "Poisid sõidavad rallit, hea mänguasju vedada, ise käin vahel jahil ning ka hobuseid olen sellega vedanud," rääkis Kruuda.
"Selline tunne on, et kanna või jänese maski Hummeri roolis," ütles Tivoli Tuuri omanik Lauri Viikna. Tema sõnul ülbitsevad kaasliiklejad hummerdajaga veelgi rohkem.
"Minul on seda Hummerit tõsiselt vaja," ütles Viikna, kellele kuulub kurikuulus n-ö Antropovi Hummer, millega endine politseijuht Robert Antropov Saaremaal proovisõitu tegi. Viikna rääkis, et ta kasutab Hummerit vaid sihtotstarbeliselt Tivoli tuuri ajal näiteks masinate mülkast väljatõmbamiseks, 11,5meetrise elamisvaguni vedamiseks ja muuks.
"Ainuke õige pill ja täiesti asendamatu auto Eesti teedel," põhjendas laevaehitusfirma HT Shipping omanik Marek Harik Hummeri ostu poolteist aastat tagasi. Harik kasutab Hummerit iga päev linnasõiduks, maastiku peal ta sellega eriti ei käi. "Mugavus maksab," kommenteeris Harik seda, et tema masin joob linnas saja kilomeetri kohta 33-35 liitrit bensiini. Mehe sõnul vaadatakse autole tänavapildis järele ning ummikus pole möödasaamine probleemiks.
Kruudal oli üks esimesi Hummereid Eestis, rääkis Vester. Tema sõnul läks kõige esimene Hummer ikkagi nende kliendile, kes on tänaseks juba teisel ringil. "Mehed eriti ei taha avaldamist," kaitses Vester klientide anonüümsust.
Premium Motorsi tõmbenumbriks on H2, neid läheb umbes kolm tükki kahe kuuga.