Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome ametiühing seljatas Eesti (ettevõtte)?

    Teine laevandussõda Soome lahe kallastel lõppes eestlaste lüüasaamisega: Soome meremeeste ametiühing surus Tallinki boikotiga palgakokkuleppele. Tallinki kiire allaandmine boikoteerijaile on ühelt poolt tingitud vajadusest toimetada kaup kokkulepitud ajaks klientidele - muidu ootavad ees trahvid. Teisalt võib see olla vihje Eesti valitsusele, et globaalsemas konkurentsis ellujäämiseks vajavad kodumaised ettevõtted riigi tuge.
    Soome, aga ka teised ELi maad toetavad oma laevafirmasid, seetõttu saavad viimased hoida töötajate palgad n-ö ELi tasemel. Palgakokkuleppele minekuga näitab Tallink, et käes on hetk, kus ka Eesti riik peab õla alla panema.
    Soomlaste boikott ja Eesti firma tööseisak Hanko sadamas on omakorda süllejooksnud argument valitsusliidule oma koalitsioonileppes antud lubaduse - toetada laevafirmasid - täitmiseks ning valijaile põhjendamiseks. Võimalik, et Tallinkil ongi tagataskus kokkulepe valitsusega.
    Soome meremehed ei võidelnud altruistlikult Eesti meremeeste palkade tõstmise eest, vaid eeskätt iseenda eest - aktsiooni tulemusena kerkib vaid Tallinki Superfast-laevade laevapereliikmete palk, ülejäänutel mitte. See polnudki eesmärk, tähtis oli, et lõunanaabri suure laevafirma palgapoliitika ei hakka mõjutama Soome laevaomanike palgapoliitikat - kaob oht, et korrektsioone hakataks tegema allapoole. Mõjud võinuks olla ju mõlemapoolsed. Soome laevaomanikud võivad oma töötajate esindajatega samuti rahul olla - tugev "väikevennast" konkurent ei jõua suurenevate palgakulude tõttu enam nii kiiresti kasvada.
    Tallinki hõlpus järeleandmine boikoteerijatele võib näidata Soome teistele ametiliitudele, et konkurentsivõitluses võib kasutada mis tahes relvi, et võistlejaid eemale tõrjuda, ilma et iseendaga midagi juhtuks. Keelas ju Soome kohus boikoti, aga Soome meremehed jätkasid sellele vaatamata oma aktsiooni.
    Ja Eesti valitsus ei ole sündmuste kohta Soome poolele sõnagi saatnud. 1998. aasta laevandussõjas valitsus Eesti Merelaevandust üksi ei jätnud - saatis märgukirja Soomele, samuti Euroopa Komisjonile. Praegu vaatab Eesti valitsus pealt - võimalik, et dotatsioonide maksmine on kabinetis tõesti otsustatud.
    Toimetuse meelest ei tohi riik valida toetuste maksmise teed - väljapressijatele järele ei anta, see taktika on end elus tõestanud. Annad kord järele, järgnevad uued nõudmised ja uued nõudjad. Kui üks saab dotatsioone, on teistele raske ära öelda.
    Tallinkile ei ole soomlastega sõlmitud palgakokkulepe eluküsimus, kuigi konkurentsieelis madalate palkade näol kaob ning marginaalid kahanevad. Hansabank Marketsi analüütik Sandre Daniil ütles, et Soome-Saksamaa liin oli kasumlik ka siis, kui palka maksti Soome ja Saksamaa standardite järgi. Seega peaks Tallink toime tulema ka oma suurenevate palgakuludega. Seda enam, et kokkuhoidu annab Paldiskisse sõitmise lõpetamine - selle sadama maksud jäävad ära.
    Kui Eesti hakkab tõesti Tallinki doteerima, siis tuleb välja, et teist laevandussõda ei kaotanud mitte Tallink, vaid Eesti riik, ja seda soomlaste ametiühingule.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.