Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läänemerel käib halastamatu rebimine

    Senine terav võitlus on surunud Läänemerel piletihindu alla ja pidevalt kallinenud kütus on söönud laevafirmade tulusid. Näiteks eelmisel aastal kahjumisse jäänud Birka Line oli sunnitud aasta algul majandusseisu kohendamiseks maha müüma lõbusõidulaeva Birka Princess. Ka Tallinki otsene konkurent Viking Line kasvatas novembrist jaanuarini küll käivet, kuid kahjumiks jäi ikkagi üle 79 miljoni krooni.
    Silja Line'i ostmise järel ületavad Tallinki netovõlad omakapitali üle 200%. Et põhitulud tulevad turismist ja piletimüügist, siis tuleb Põhjala laevandusasjatundjate arvates Tallinkil vältimatult piletihindu tõsta. Kui palju konkurent Viking Line selleks ruumi jätab, on iseküsimus, kuid temagi on ilmselt sunnitud piletihinda tõstma. Nordic Jet Line juba lisas juuni alguses piletihinnale viieeurose kütuselisamaksu. Ka Eckeröline'i tegevdirektor Taru Keronen prognoosib piletihindade tõusu keskmises perspektiivis.
    Viking Line'i asetegevdirektor Kent Nyström peab laevafirmade koondumist murettekitavaks ja kardab Tallinki domineerimist turul. Viking Line on ähvardanud, et konkurentsi teravnedes on ta valmis viima oma laevad Eesti lipu alla. Tallink teatavasti lubas, et Silja laevu Eesti lipu alla ei viida.
    Hans Laidwa, kes 80. aastatel oli Silja Line Rootsi tegev- ja turundusdirektor ja 1990. aastal oli Eesti-Rootsi laevaliikluse taastanud Estline'i käivitaja, ütles Äripäevale, et peab Tallinki kui Läänemere kõige noorema firma kasvu hämmastavalt kiireks. "Mul on hea meel, et see on Eesti firma ja soovin talle südamest edu," lisas ta.
    Kuid Laidwagi tunnistas, et praeguses turuolukorras pole Tallinkil võlgade tasateenimine lihtne. Silja Line'i tundjana avaldas ta arvamust, et Tallink on sellele parem omanik kui Sea Containers. "Kui mina Silja Line'i juhtisin, investeerisid tollased omanikud suure osa tuludest firmasse tagasi, kuid Sea Containers kasutas väidetavalt Siljas teenitud raha muus äritegevuses. Seetõttu on seal ka uusi laevu viimasel ajal vähe ehitatud," ütles Laidwa. Mullu teenis Silja Stockholmi-Helsingi ning Stockholmi-Turu liinil kokku umbes 470 miljonit krooni kasumit.
    Linda Line'i tegevdirektor Jari Ahjoharju ütles, et kuna Tallinna ja Helsingi vahet sõitvad kiirlaevad SuperSeaCatid jäävad edasi Sea Containersi valdusse, siis ühinemistehing neid eriti palju ei mõjuta. Tõsi, mõne arvamuse kohaselt need pärast suvehooaega ilmselt enam ei jätka.
    Tallinki üks trumpe on väiksemad tööjõukulud. Samuti see, et reinvesteeritav tulu on erinevalt Soomest ja Rootsist maksuvaba. Silja Line'i laevadel lubab Tallink jätkata endise personali ja palkadega. Kahe firma ühist strateegiat hakatakse kujundama pärast suvehooaja lõppu, selleks ajaks on selgunud ka konkurentsiameti seisukohad.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.