Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müügikuulutus ei ole üldjuhul siduv
Internetis või ajalehes avaldatud müügikuulutus, kus pakutakse kaupu teatud hinnaga müügiks, ei ole üldjuhul siduv pakkumine. Kuulutuses toodud hinda ei saa eelduslikult lugeda müügihinnaks, millega on pakkumisest huvitatud isik õigustatud kuulutuses olevat objekti ostma.
Sellist kuulutust, mis ei ole suunatud konkreetsele isikule, vaid kindlaks määramata isikute ringile, tuleb käsitleda kui müüja ettepanekut läbirääkimistesse astumiseks. Müügiobjekti hind võib seega tõusta, sest müüjal ei ole kohustust jääda kuulutuses toodud hinna juurde. Kuulutuses toodud hinda saab lugeda siduvaks aga siis, kui pakkumise siduvusele on tehtud sõnaselge viide. Pakkumine saab olla siduv vaid siis, kui see on piisavalt määratletud ja väljendab pakkumise esitaja tahet olla ettepanekule nõustumise andmise korral sõlmitava lepinguga õiguslikult seotud.