Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autouudised

    Kuna Hiina majandus kasvab, ostab üha enam hiinlasi uusi autosid, mille tulemusel on sõiduautode müük riigis kasvanud esimese nelja kuuga tervelt 62 protsenti.
    Kõige paremini on Hiina turul läinud Volkswagenil, kes möödus senisest turuliidrist General Motorsist. Volkswageni müük on eelmise aastaga võrreldes kasvanud 101%, samal ajal kui General Motorsi vastav näitaja on 80%.
    Müügikasv hõlmab Hiinas kõiki segmente. Kõige rohkem on tänavu jaanuarist aprillini müüdud väikeautosid, mille keskmiseks müügihinnaks on ligikaudu 150 000 krooni. Soodsate hindade taga on eelkõige automüüjate strateegia ning soov olla suurim automüüja maailma kõige atraktiivsemal turul.
    Üheks oluliseks argumendiks, miks müük plahvatuslikult on kasvanud, oli otsus lubada väikese litraažiga masinatel südalinnades liigelda.
    Autotootmise gigandid DaimlerChrysler, BMW ning General Motors on ühendanud jõud, et kiirendada hübriidmasinate tootearendust.
    Esimeste üheskoos arendatud hübriidmasinatega tuleb välja General Motors. Chevrolet Tahoe ja GMC Yukon peaksid kõigi eelduste kohaselt USAs esimeste tarbijateni jõudma järgmise aasta lõpus.
    2008. aastal peaks esimest koostöös valminud hübriidi Dodge Durangot tutvustama ka DaimlerChrysler ning seda jällegi Põhja-Ameerikas.
    Ainsana kolmest firmast pole BMW-l lõplikku selgust, millisele mudelile hübriidmootor külge kruvitakse, kuid firma on mõista andnud, et ka nemad sihivad hübriidmootorite osas eelkõige USA turgu, kuna Euroopa turul soovivad tootjad hoida oma seniseid turuosasid ning teiste mängumaale minna ei taheta.
    Itaalia autotootja Fiat alustas koostööd Rootsi mööblikontserniga Ikea, kes peaks lähitulevikus sisustama nii kontserni enda kui ka diilerite esitlusruume.
    Selle sammuga loodetakse vähendada edasimüüjate kulutusi 20-40 protsenti.
    Fiati brändi direktori Luca De Meo sõnul oli aeg aru saada, et klient pöörab autosalongi sisustuselementidele vähe tähelepanu. Peatähelepanu kuulub ikkagi masinatele. Idee kohaselt võiksid kõik Fiati edasimüüjad muretseda Ikea mööbli lähimast Ikea mööblipoest.
    Kaheksa kuud pärast esmaesitlust on Mercedes-Benz
    S-klassi müüdud maailmas enam kui 50 000. Eriti edukas on uus S-klass olnud Saksamaal, kus seda on müüdud rohkem kui kahte konkureeriva Saksa autotootja tippmudelit kokku. USAs on Mercedes-Benzi mudelit müüdud veebruarist ning see edestab sealsel turul müüginumbrite osas Saksa konkurente.
    Mida aasta edasi, seda enam Aasia autotootjate brändid maksvusele pääsevad, kirjutab Automotive News Europe.
    2005. aastal müüsid Korea, Hiina, India ning Jaapani autotootjad ühtekokku 28,6 miljonit sõiduautot, veokit ja bussi, mis annab pea 45 protsenti kogu maailma automüügist. Veel kuus aastat tagasi oli Aasia päritolu brändide osakaal 36,8%. Euroopa autotootjad müüsid 2005. aastal 21 miljonit sõidukit, mis moodustab turuosaks 32%. Maailma suurim autotootja on endiselt General Motors (GM), kuid vahe Toyotaga on minimaalne.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.