Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Cadillac BLSi välimus püüab pilku

    Kui väike poiss olin, nägin televiisorist ühte suurt musta ning pikka masinat. Mäletan, et seda kutsuti Cadillaciks.
    Suur must limusiin ehk Cadillac, mis aeglaselt sõidab, muutuski väikese poisi meeltes kujutluspildiks ning vormus arusaamiseks, et Cadillac saabki olla ainult üks pikk, musta värvi limusiin.
    Pärast seda olid kõik musta värvi kogukad masinad Cadillacid.
    Teadmine, et Cadillac ei tähenda ainult pikka musta limusiini, tuli tublisti hiljem. Asja kallale.
    Keskklassi kuuluv, mais Eestisse jõudnud uus Cadillac BLS jättis minu jaoks õhku mitmeid küsimusi.
    Mida arvanuks uuest BLSist härra Cadillac ise? Miks oli vaja Cadillacil üldse uusi segmente vallutama hakata?
    BLS on Cadillacide esmakordne katse tungida Euroopa keskautode klassi turule.
    Ülesanne ise on vägagi raske, sest segmendi, kuhu BLS rihitud, on vallutanud tõelised hiiud ning vaevalt viimased uut tulijat naerulsui tervitavad. Pean siin silmas 3. seeria BMWd, C-klassi Mercedes-Benzi ning Lexus ISi. Aga see selleks.
    Uus BLS ei jäta ilmselt kedagi külmaks, pilku ta igatahes tänaval püüab.
    Välimus ning ka sisemine disain jätavad igatahes korraliku mulje. Ja kui peaks otsustatama hinnata autot pelgalt välimuse järgi, annaksin ma maksimumpunktid, sest välimus on see, mis mulle selle masina juures kõige enam meeldib. Selles osas pole uuele BLSile küll midagi ette heita.
    Hästi sobiks masin näiteks Saksamaa, Itaalia ja loomulikult USA teedel vurama.
    Eestimaal kilomeetreid mõõtes kostis kõrvu heli, mida ausalt öeldes Cadillaci puhul poleks osanud oodata. Nimelt kostis teekonarusi ületades kõrvu masina vedrustuse poolt tekitatud kolin, mis annab tunnistust, et müra isolatsioonimaterjalidega pole autos just liialdatud.
    Teine moment, mis silma hakkas, oli testsõidul kasutuses olnud automaatkast, mis polnud kõige erksam. Gaasipedaali põhja vajutades järgnes mõttepaus, mille järel tuurid alles üles võeti.
    Samas ei jäta masin sohvrit hätta maanteel pikkadest autorongidest möödumisel, tuleb vaid arvestada väikse viivitusega kiirendusel. Kõik on muidugi suhteline ning sõltub, millega masinat võrrelda.
    Cadillacilt ei oodanudki ausalt öeldes mingisugust megakiirendust, vaid rohkem suursugust elegantsi, autot, mille kohta saaks öelda arrive in style (saabumine stiilselt). Kütusekulu oli samuti stiilne nii linna- kui ka maanteesõidul, aga seda negatiivses mõttes, 2,0-liitriselt mootorilt oleks väiksemat janukust oodanud.
    Kindlasti ei ole uus BLS mingisugune pereauto, vaid sobib veidi edevale, kuid stiili armastavale meeste- või naisterahvale pärast kolmekümnendat eluaastat.
    See pole masin inimesele, kellel nokamüts peas ja dress seljas.
    Alati saab paremini ja ma tean, et Cadillac on võimelisem tunduvalt paremaks etteasteks, kui selleks on uus BLS. Kas 450 000 eest saab ka midagi paremat, jätaksin lugeja otsustada.
    Nagu öeldakse, kõik on pelgalt maitse ja raha küsimus.
    Näiteks juhul, kui juhi kohal istub keskmisest pikem meesterahvas ning tema selja taga just naisterahvas või lühemat kasvu mees ei istu, võib jalgaderuumi tagaistmel nappida. Sama lugu on ka pearuumiga.
    Tagumisel istmel istujatele meeldib kindlasti aga see, et istme seest avaneb vajutuse korral kahene topsihoidja. Juhile on samas kõik mugavalt käe-jala juures, isegi mahukat kindalaegast on sõidu ajal väga mugav avada.
    Nuriseda võiks aga sisemiste käepidemete üle, mis ust kinni tõmmates annavad justkui järele, tekitades mulje, et kohe-kohe läheb miskit katki. See võis olla ka puhtalt prooviauto anomaalia ning uutel BLSidel ei pruugi sellist asja üldsegi esineda.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.