Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiire, ökonoomne ja odav väikepakivedu

    "Suvi on hästi aeglane, mõni aasta tagasi oli olukordi, kus kullerid lihtsalt magasid suviti pargis," rääkis OÜ Rattakuller asutaja Martin Künnap.
    Alates maikuust liitus Rattakuller OÜ Mi Kulleriga ja koos arendatakse uut firmat Box Rattakuller, mis Martin Künnapi sõnul peaks olema suurim kullerteenust pakkuv firma Tallinnas. Liitumine tõi palju tööd juurde just rattakulleritele ja hobi korras alustatud äri on kujunemas tõsisemaks teenuseks.
    Põhjuseid, miks rattakulleri teenust vähe kasutatakse, on mitu.
    Näiteks raskemaid pakke kui viis kilogrammi pole võimalik transportida ning olulised on paki mõõtmed, kuna kulleril tuleb need mahutada spetsiaalsesse vettpidavasse ja turvalisse kandekotti.
    Seetõttu on rattakulleri töö enamasti väikepakkide ja dokumentide vedamine.
    Martin Künnapi arvates seab rattakulleri tööle takistusi veel interneti kasutamise kiire levik. Enamasti saadetakse dokumente elektronposti teel ja selletõttu on vähenenud vajadus nende toimetamiseks käest kätte.
    Rattakullerite töö efektiivsust tõestab aga Tallinnas nende kiirus.
    Eriti sagenevate liiklusummikute tõttu on rattakulleritel eelis. Nad pääsevad vaevata ligi Tallinna vanalinnale ning ka parkimiskoha otsimine ei ole probleem. Teeninduspiirkonnaks ongi põhiliselt kesklinn. Kaugemad linnaosad teenindatakse autokulleriga.
    Box Rattakuller on ka odavaim viis transportida väikepakki kesklinnas. Kiirteenusena viiakse see tunni ajaga kohale 77 krooniga.
    Rattakulleritele pakuvad konkurentsi rollerkullerid, sellist teenust on AS Eesti Post pakkunud juba neli suve.
    Eesti Posti logistikajuht Harri Viik tõdeb, et teenuse populaarsus on kasvanud. "Tänaseks on Tallinnas rollerkullereid juba kaks," sõnas Harri Viik ja möönis, et tööd jagub mõlemale piisavalt.
    Rollerkulleri eeliseks võib sarnaselt ratturitest ametivendadega pidada nende kiirust ja paindlikkust.
    Rollerkullerite kasutuselevõtmist on tõsiselt kaalunud ka OÜ Reval Kuller, põhjuseks ikka see, et nendega oleks liikluses kergem ummikuid vältida. Reval Kulleri juhatuse esimehe Timo Tintse sõnul saaks rollerkulleritega pakke viia kaugematessegi linnaosadesse.
    "Aga rattakullerid on linnapildis positiivne nähtus - nad on ökonoomsed" ütleb Timo Tintse rattakullerite kaitseks, kuid jääb endale kindlaks, et rollerkulleritega oleks nad konkurentsivõimelisemad.
    Meie töös on oluline kiirus. Peame iga päev viima dokumente näiteks tõlkebüroodesse või teistesse advokaadibüroodesse. Rattakuller on selleks kõige kiirem võimalus.
    Oleme Rattakullerit kasutanud üle kahe aasta ja nendega rahul. Kiirteenuse puhul võime kindlad olla, et tunni aja jooksul jõuavad dokumendid meie büroost sihtkohta.
    Päevas kasutame rattakullereid keskmiselt kolm korda, kuid on ka ette tulnud, kui oleme neid kümnel korral vajanud. Kui Tallinna kesklinnas kasutame ainult rattakullereid, siis dokumentide kaugemale saatmiseks ning suuremate pakkide puhul kasutab ka Box Rattakuller autokullerit.
    Me ei ole mõelnud rattakulleri teenuse pakkumisele, kuna ei näe selles perspektiivi.
    Rattakulleriga saaks vedada ju ainult väikseid pakke ja dokumente, aga meie ei ole spetsialiseerunud nende vedamisele. Rattakulleritel on muidugi mõni eelis. Näiteks linnas ummikutes on neil kergem liikuda ja nende teenus võib olla odavam, samas on ratturitel talvel ilmastikuolude tõttu raskem teenust osutada.
    A-Kullermees ei karda rattakullerite konkurentsi, nad kindlasti ei võta meilt tööd, sest me ei vea ainult dokumente. Linnaliikluses oleksid mopeedid ehk paremad, aga me ei ole kaalunud seda teenust pakkuma hakata.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.