Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kassi näoga diiselrakett

    Diiselmootoriga väikekeskklass - need sõnad ühes lauses panevad nina krimpsutama.
    Meelde tuleb ülikonservatiivse pintsaklipslase mitte just parimal päeval joonistatud igav autoollus. Selle kapoti all läriseb valjult ja tuimalt traktorikütust neelav jõuallikas. Sellised asjad meeles, läksin proovima uut Seat Leoni, millel pidavat olema diiselmootor.
    Uue Leoni nägemine tegi aga natuke rõõmsamaks - esimene kohtumine kinnitas, et auto disaininud inimesel polnud seljas mitte mingil juhul ülikond, vaid pigem lilleline särk, lühikesed püksid ja jalas plätud. Igav ei saa ju selle nunnu ninaga kaslase kohta kuidagi öelda. Tema sõitjaid sisse nuruv ninaosa, imepärase kujundusega peeglid ja tagumise kolmnurkakna lohuke, mis aitab ust avada, räägivad elava fantaasia ja rõõmsa olekuga inimesest.
    Kui välimus on lahe, siis tundub, et sisu disainimisel on Seati emafirma Volkswageni inimesed lillelise särgiga noorsandil kõrval seisnud ja üle toa nein, nein karjunud. Rõõmsameelne inimene plätude ladisedes ukse taha saadetud, on lips vihaselt lehvides uued jooned paberile kandnud. Ei, ärge saage valesti aru, sisedisain pole kole ega ebapraktiline. Praktiline on ta küll, kuid suhteliselt igav. Võib-olla sattusin välisest olekust liialt eufooriasse ja lootsin, et sama mõnus joon jätkub Leoni seeski. Lootus on ju õigustatud, sest miks te väliselt nii mõnusa auto sisu ülikonservatiivse teete.
    Noh, paneme siis traktorimootorile hääled sisse ja törtsutame minema, on mu järgmine mõte. Märkan veel, et autol on automaatkast, mis toob erilised murekortsud otsaette. Käivitan mootori ja veeren vaikselt Topauto hoovilt minema.
    Sellest hetkest, kui väljun väravast, kuni sinna tagasijõudmiseni, toimub minus tõsine usumuutus. Kaheliitrine turbodiisel annab Leonile tõsiselt hea kiirenduse ja mootori üleüldine dünaamika paneb mind proovisõidu päevade ajal aina uuesti ja uuesti ahhetama. Esimene üllatus tabab mind mööda linna kulgedes, minu vaimusilmas tuli ühest rajast teise süstimisel kaks tundi kiirendada ja sõbrad tagant lükkama kutsuda. Pigem toimus murdosa sekundi jooksul minu kiire seljatukke vajumine ja järgmine hetk pidin ehmatanud näoga piduripedaalil püsti seisma.
    Diiselmootori dünaamika lubab igal sobival ajahetkel parema jala põhja suruda ja kiirendust ootama jääda, selle tulek on garanteeritud. Seda kiirendust saab nautida pideva viieliitrise kütusekuluga "sajale". Automaatkast ei jää mootorile kuidagi jalgu, vaid Volkswageni DSG tähist kandev käigukast pigem innustab mootorit ja töötab hästi igal režiimil.
    Siis tuleb veel arvesse võtta Leoni sõiduomadusi. Ta ei ole ei jäik ega pehme. Insenerid on leidnud mooduse, kuidas sõitjad end igal hetkel hästi tunneksid. Seat Leon suutis muuta mu arvamust diiselmootoriga väikekeskklassi autodest. Kunagi, kui veel seda sõnaühendit peaksin ühes lauses kuulma, ei hakka ma enam nina krimpsutama, vaid mulle tuleb meelde väike ja tubli Leon.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.