Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
'Ahaa'-elamuse põud suvistes lehtedes
Reklaame suvistes lehtedes eriti pole. Vaid mõned kuulutused. Ka lugeda ei ole suurt midagi. Silma on jäänud vaid foto, kus Vladimir Putin on kergitanud poisikese T-särgi ja suudleb ta kõhtu. Ekstravagantne käitumine suure riigi juhilt, kes siiani on püsinud cool ja hoidnud käitumismotiivid varjul. Mis lahti? Kas paanika või vajadus ennast võimsamalt kehtestada? Tänan, härra Putin, et tegite rõõmsaks poisikese ja fotograafi ning pakkusite mulle mõtlemisainet.
Näppu puutus juunikuine Visioon, põhjalikult ülesvuntsitud elustiiliajakiri, kus enamik reklaamegi klantsivad ja hambutud. Ja siis, ennäe, kena pildike illuminaatorist paistvatest delfiinidest. Okserohureklaam, kena ja klantsiv seegi, ei miskit erilist esmapilgul. Aga pealkirjaks "Reisil on muudki teha, kui kalu toita". Ahaa! Märkan, et reklaami on teinud Kala Ruudus ja torganud sellesse pisukese sisenalja. Tõsi, tõsi, see töö on neid tibake toitnud.
Võibolla ongi selline "ahaa"-elamus (soovitavalt küll kobedam kui kõnealuses reklaamis) see, mida ma alateadlikult reklaamidest otsin. Ja mida ma ise reklaamidesse sisse panna proovin. Väike lust sellest, et suutsin pisikese pähkli katki hammustada, rõõm nutikast mõttekäigust, üllatavast vaatenurgast, mis jääb tühjaks, kui ei sisalda elutõde.
Autor: Jana Koppel