Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki väikeaktsionäri valikud on kõik halvad

    Äripäeva meelest on Tallinki juhtidest omanikel uue aktsiaemissiooniga soov lüpsta kõige lihtlabasemal viisil edasi ettevõtte väikeaktsionäre.
    Tallink kuulutas välja uue emissiooni - need, kes on 24. juuli seisuga laevafirma aktsionärid, saavad märkida uusi aktsiaid hinnaga 55 krooni aktsia. Ehk neilt, kes juba võtsid enda kanda Tallinki Silja-ostu rahastamise riski ja maksid selle eest investeeringu väärtuse kahanemisega, küsitakse raha juurde, et nad veel suurema rahalise riski enda kanda võtaksid.
    Saades aktsiaid märkida turuhinnast madalama hinnaga - reedel, mil ettevõtte nõukogu teavitas kavandatavast uuest emissioonist, maksis Tallinki aktsia börsil 58,99 krooni -, võib väikeaktsionäridele tõepoolest tunduda, et sel viisil väheneb lõppkokkuvõttes nende senine kaotus.
    Lisaks annavad aktsiad õiguse saada septembrist algaval majandusaastal dividende. Tallinki väitel on suuremad aktsionärid - Infortar, Amber Trust II ja Citygroup Venture Capital - juba näidanud üles huvi märkida aktsiaid 938 miljoni krooni väärtuses. Need seigad on tegelikult mõeldud väikeaktsionäridele näitamaks, kui turvaline järjekordne aktsiate märkimine siiski on.
    Väikeinvestoreid on vaja moosida, sest Tallink loodab emissiooni käigus koguda lisaks mainitud summale veel ümmarguselt pool miljardit krooni, kokku 1,56 miljardit krooni ning veel augusti jooksul, et vähendada ettevõtte soliidset võlakoormat selle majandusaasta sees.
    Ehk Tallinki juhid kasutavad sedasama vana trikki, mida Eestis 1990. aastail väikeaktsionäridelt raha väljameelitamiseks üsna sageli harrastati. Ning uue emissiooniga tõmbavad Ain Hanschmidt ja Enn Pant väikeaktsionäridel mütsi juba üle silmade.
    Info avaldamisega viivitamine - ettevõte teatas oma majandusaasta kolmanda kvartali majandustulemustest viimasel minutil - ning segadus - näiteks on ebaselge, kas aktsionärid saavad oma aktsiate ostuõiguse edasi müüa või mitte - on seejuures tavaline taktika.
    Aktsionärid ei saa teha adekvaatset otsust, kui nende käsutuses pole kogu vajalikku infot. Ent langetavad väikeaktsionärid mis tahes otsuse - müüvad senisedki aktsiad maha, ostavad aktsiaid emissiooni käigus juurde või ei märgi uusi aktsiaid - igal juhul on nad pehmelt öeldes pügada saanud. Müües nüüd, saab vaevalt üle 55 krooni aktsialt, ettevõtte aktsionäriks jäädes aga on supp lahja mis lahja. Väikeaktsionärid on rahastanud laevnike ambitsioonikaid plaane ning saanud vastu vaid suuresõnalisi lubadusi.
    Ka nüüd lubavad juhid-suuromanikud ilusat tulevikku. "Juhatus on kolmanda kvartali jooksul käivitatud uute projektide kasumi potentsiaali suhtes väga entusiastlik. Tallink näeb tehtud kulusid kui kindlat investeeringut tulevikku," seisab ettevõtte reedel börsile saadetud teates.
    Pikaajalistel investoritel võib siiski veel lootust olla, et ükskord ka nende investeering ära tasub. Kui müts on aga üle silmade, on raske näha tulevikku mis tahes värvides.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.