Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Enamiku maanteede remonditööd saavad tähtajaks tehtud
Põhja regionaalse maanteeameti direktor Enn Raadik ütles, et põhiline osa Tallinnas ja Harjumaal ettevõetud teetöödest lõpetatakse tähtajaks, kuid möönis, et Saku vallas paiknevale remondiobjektile on antud kaks nädalat pikendust.
"Lisandusid projektivälised ristmikutööd," põhjendas Raadik tärmini edasi lükkamist. Ka põhjustas probleeme ehitusmaterjalide, näiteks killustiku, liiva ja kruusa puudumine.
Edasi lükatud tähtajad takistavad aga transpordifirmade rutiinset tööd.
ASi Air Cargo Eesti tegevjuht Maanus Mätlik rääkis, et Tallinnas ja selle ümbruses tehtavad remonditööd venitavad tarneaegu, mistõttu tuleb klientidel varuda senisest rohkem kannatust kauba kättesaamiseks.
"Transpordis ei ole ümberkorraldusi ette tulnud," lausus Mätlik, kuid nentis, et mõne suurema veose kohale toimetamiseks tuleb siiski ümbersõite organiseerida.
Maanteeameti europrogrammide osakonna juhataja Urmas Konsapi hinnangul sujuvad selle suve suurimad teetööd magistraalil Jõhvi-Tartu-Valga probleemideta ja teeremont peaks plaanide kohaselt valmima tänavu septembri lõpuks. Pikim kattega tee remont selles projektis Tartu-Valga maanteel on 42 kilomeetrit.
ASi Sebe juhatuse esimees Riivo Seppar mainis, et Tartu-Jõhvi teeremondi tõttu tekkinud liikumistakistused häirisid nende tööd. Ümbersõitude tõttu jäid bussidel koguni mõned vahepeatused teenindamata.
Tänaseks on konflikt lahenenud.
"Õnneks on korraldus selline, et teenindav transport lastakse igal juhul läbi," selgitas Seppar.
Sarnaselt Sebele kurtis ka ASi Taisto Bussid kommertsdirektor Mari-Liis Luha, et teeremont nõuab kannatust ja lisaväljaminekuid.
Enamasti tegeleb Taisto busside välja rentimisega ja rendihinna määrab aeg. Ent teekatte remondi tõttu piiratud kiirused pikendavad sõiduaegasid, mistõttu tuleb klientidel rendi eest vahel ka kõrgemat hinda maksta.
Teisest küljest ei häiri Eesti teeremont põhiliselt turistide transportimisega tegeleva Taisto busside sõitu niivõrd kui mujal Balti riikides teostatavad teetööd.
"Poolas pannakse maanteed päris kinni ja organiseeritakse pikemaid ümbersõite," rääkis Luha ning lisas, et pikenenud sõidu korral peavad nad arvestama kahe bussijuhi saatmisega reisile, mis tekitab paratamtult lisakulu.
Sebe juhatuse esimees Riivo Seppar kiitis aga maanteeinfokeskust, sest teeremondist informeeritakse alati.
Enamasti hoiab Sebe end kursis maanteeameti koduleheküljel avaldatud uudiste kaudu. "Eelteadete põhjal saame oma klientegi piletiostmisel teavitada, et buss võib hilineda," lausus Seppar.
Air Cargo Eesti tegevjuht Maanus Mätlik kinnitas maanteeinfo head kättesaadavust. "Tihti arvestavad kliendid ise ettevõtte lähedal tehtava teeremondiga ja kaubatranspordi viibimisse suhtutakse selle võrra mõistvamalt," lausus Mätlik, juhtides tähelepanu asjaolule, et teekatte kvaliteedi paranemine on nii vedaja kui ka kliendi huvides.