Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toyota tegi oma hittsedaanile facelifti
Eesti oma segmendi liider Toyota Avensis sai uuenduskuuri. Tegelikult peab mainima, et õnneks pole mingeid ülisuuri muudatusi tehtud.
Jaapanlased on ju ise öelnud, et milleks parandada asju, mis töötavad. Avensis on väga hästi töötanud ja hoolimata mitte just odavaimast hinnast, on tegu meie turul oma segmendi müügiedetabeli liidriga.
Väliselt on endiselt tegu rahuliku olemisega Avensisega, natuke on näpitud vaid esi- ja tagapaneeli. Esipaneelis võib näha, et Toyota märgi kuju on ka iluvõre alumises servas. Margi esindajad väitsid, et see lisab auto välimusele sportlikkust. Ee … mis mõttes? Uue kuju on saanud nii esi- kui ka tagatuled. Valikusse on lisandunud ka uued valuveljed, mille välimusele pole küll midagi ette heita.
Salongis on muudatusi veel vähem kui väljas. Samas ei tunne seal istujad ka millestki puudust ja kõik kangid, nupud on väga käepärased. Samuti peab nentima, et salong on silmale kena vaadata. Kõik on nagu Toyotade puhul ikka - soliidne ja rahulik. Selle margi puhul ei pea kartma neoonrohelist rooliratast ja öise Las Vegasena säravat armatuurlauda. Ruumi on autos isegi väga suurele perele ja jalaruumi üle keegi kurtma ei pea.
Sõiduomadused on tegelikult üllatavad. Sellise olemisega autolt eeldaks midagi keskpärast ja väga tavalist. Nad ongi, kuni hakkad Avensist üha enam ja enam piinama, et leida tema piire. Need on kaugel, väga kaugel. Kuidagi on suudetud kohmakas pereauto kõvasti tee külge liimida. Seda mitte ainult peegelsiledal asfaldil vaid isegi ka kruusateel.
Küllalt laiarehvse Avensisega oli ka kruusal väga mõnus kulgeda. Stabiilsuskontroll sekkub suhteliselt hilja ning laseb autoga isegi natuke mängida, mis pole küll Avensise välimusele vastav iseloomuomadus, kuid on pigem meeldiv. Tundmatul Lätimaa teel liigsel kiirusel hüpekasse minnes, lahkusid teelt korraks kõik neli ratast, kuid auto ei andnud endiselt märku sellest, et võiks paremale või vasakule tõmmelda. Tegelikult polnud ka salongis olles hüppes midagi hirmsat ja keset õhulendu ei hakanudki elulugu silme ees jooksma.
Mootoritest peab tipuks nimetama suure D4D diiselmootorit, mis pakub tohutut minekut väga väikese kütusekulu juures. Kuigi pisikese bensiinimootoriga autod panid esialgu nina kirtsutama, peab tunnistama, et tegu on selle auto jaoks täiesti piisavate mootoritega. Ei tea muidugi, kas tegu oli liiga väikese ootusega või mis, kuid ka 1,6-liitrine mootor tuleb suure kere liigutamisega ideaalselt toime ja seda väikese bensiinikulu juures.
Tegelikkus on see, et Avensise edu aluseid pole facelift'iga liigutada üritatud. Edu alusteks on rahulik välimus, head mootorid, korralikud sõiduomadused, ruumikus ja vastupidavus. See on ainult hea, et nad nende elementide kallale ei läinud.