Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedaja vastutab vaid osaliselt

    Tihti arvatakse, et kui kauba vahendajal on vastutuskindlustus, tähendab see seda, et kahju tekkimisel hüvitatakse see sajaprotsendiliselt. Tegelikult lasub nii vahendajal kui ka vedajal piiratud vastutus.
    "Kliendid ei tunne mängureegleid," viitas Air Cargo Eesti tegevjuht Maanus Mätlik, miks kaupade kahjukäsitlemisel tekkib arusaamatusi.
    Vältimaks ebameeldivaid üllatusi, mida põhjustab transportimisel viga saanud või kaduma läinud kaup, saab ise veose kindlustamisega riske vähendada. Eelkõige tuleb selgeks teha, millistel juhtudel hüvitatakse kaubale tekitatud kahju.
    "Veosele tekitatud kahjukäsitlemisel ei rakendu ekspedeerijal tavaline tsiviilvastutus kogu tekkinud kaubakahju ulatuses," lausus OÜ IK Speditor tegevjuhi kohusetäitja Lauri Hanni.
    "Kuid Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni liikmetel on kohustus end vabatahtlikult kindlustada," kinnitas Mätlik ja lisas, et igal juhul on mõistlik uurida, kas vedaja omab vastutuskindlust, sest see on minimaalne, mis teenusega kaasneb.
    Ekspedeerija vastutus on rahvusvaheliste vedude korral limiteeritud konventsioonidega vastavalt transpordiliigile ning kompenseeritakse Rahvusvahelise Valuuta Fondi arveldusühikute SDRide alusel kauba bruto kilogrammide kohta.
    Sisuliselt tähendab see seda, et näiteks 100 kg veose, mille väärtus on 100 000 krooni, kahjukäsitlemisel maanteetranspordis koefitsiendi 8,33 SDRi korral kompenseerib ekspediitor kahju vastavalt kehtivale kursile vaid veidi rohkem kui 15 000 krooni ulatuses.
    Ekspedeerija vastutab ainult kaubaarvel kirjas oleva väärtuse piires.
    "Hüvitamise aluseks ei saa olla emotsionaalne väärtus, nagu näiteks vanaema kummut," ütles Hanni ning lisas, et ka kaudsed kahjud ning saamata jäänud tulu ei kuulu korvamisele.
    Samas aga kompenseeritakse veokulud, tollimaksud ja muud kaotsiläinud kaupade veoga seotud kulud.
    Lauri Hanni valgustas, et eristatakse veel ekspediitori vastustust vedajana või vahendajana.
    Ekspediitori vastutus vedajana järgneb juhtudel, kui ta annab välja oma saatelehe, turustab vedu oma tootena, näiteks korraldades osakoormaid, või teostab rahvusvahelist kaupade autovedu.
    Viimase punkti kohta kehtib erand, kui klient ise määrab konkreetse vedaja, keda veokorraldaja peab kasutama. Tavaliselt järgnebki siis vastutus vedajana.
    Väga tihti kasutakse vaid kindlaid transportijaid, kes veavad kaupu vaid ühele kindlale ekspediitorile, sisuliselt ongi see nagu ekspediitori oma veovahend.
    Kuna eelpool käsitletud kindlustuse vormid on liigkeerulised, on alati soovituslik kliendil tellitav kaup endal kindlustada, mis tähendab, et kahju tekkimise korral on hiljem võimalik saada hüvitust kogu tekkinud kahju ulatuses.
    Kindlustusmaaklerlust viljeleva OÜ Marks ja Partnerid juhataja Jaan Marks lisas, et enamik transporti korraldavatest suurettevõtetest teevad tihedat koostööd kindlustusseltsidega, mistõttu ei nõua veosekindlustuse muretsemine suuremat ajakulu.
    Samuti polevat see niivõrd kallis. "Hiljuti kindlustas üks klient 600 000kroonise väärtusega auto transportimise Saksamaalt Eestisse vaid kahe tuhande krooniga," tõdes Marks.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.