Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedu kallineb kolmandiku

    Uudis Leedu naftatöötleja Mažeikiu Nafta tarneprobleemidest tõi suurema tähelepanu alla vedajad.
    Aastalõpuks ennustatakse kütuse hinna tõusu krooni võrra, sest Venemaalt on lakanud tooraine tarned töötlemistehasesse.
    Lakke kerkiv kütuse hind tähendaks suuremale osale transpordiettevõtetest marginaali lähenemist nullile, teisisõnu hakkaksid teenusepakkujad kasumi asemel kahjumit tootma.
    "Kütame veohinnale juurde," tõdes ASi Tallinna Toiduveod juhataja Liivo Luidre ning lisas, et kui mitte lähema paari nädala jooksul, siis sügisest tõusevad veohinnad kindlasti.
    Sarnaselt Tallinna Toiduvedude hoiatusega andis veoteenuse kallinemisest signaale ka Sintravella OÜ juhataja Marek Aljand, kelle hinnangul on oodata üldist transpordi hinna tõusu kahe-kolme kuu jooksul.
    Kriitilist olukorda veoturul kinnitas ka ASi Alu Veok juhatuse esimees Aivo Härmaste, kelle sõnul tuleb tõsiselt vaatluse alla võtta äritegevuse kasumlikkus. Kütus on siiski põhiline kulu allikas transpordiettevõttele.
    "Hakkame klientidele kirju välja saatma teatega veohindade tõusust," nentis Härmaste, juhtides tähelepanu asjaolule, et Euroopa Liiduga ühinemisest saadik pole veoteenuse hindu tõstetud.
    Autologistika OÜ tegevjuht Sven Aria on seisukohal, et kasumitootmise eesmärgil on minimaalne hinnatõus viis protsenti, ent arvestades tõsiasja, et veohind on nagunii juba ammu allpool kriitilist piiri, tuleb hinda tõsta kohe 30%.
    Eelmisel nädalal tõusis naftabarreli hind rekordiliselt 75,81 dollarini, mis kahjuks ei anna lootust, et kütusehinnad võiksid langeda. CNNMoney vahendab, et sel aastal on nafta hind kerkinud 23% võrra.
    Lisaks tuleb transpordifirmades arvestada suurenenud tööjõu kulutustega, sest palgatõusu nõutakse 10% ulatuses.
    Kindlasti kallinevad veod nende klientide jaoks, kellele on transpordifirma sidunud kütte hinna otseselt veo hinnaga ehk siis veole on lisatud eraldi kütuselisa, mis sõltub mingist teada olevast kütuse müüja hinnakirjast.
    Kõigi ülejäänute jaoks määrab tõusud-langused ikkagi veoturu seis. Põhilised tegurid, mis lähiajal sunnivad veohindu tõstma, on pidev tööjõu hinna tõus ja ikka seesama kütte hind.
    Hinna tõusmist mõjutab kindlasti septembris pärast puhkuseid vedude hulga kiire kasv.
    Veoteenuste hind on tänu tihedale konkurentsile viimase aasta jooksul püsinud suhteliselt stabiilne.
    Võrreldes eelmise aasta suvekuudega on küll mõnevõrra tõusnud eksportkoormate hind, kuid see pole võrreldav kütuse hinna tõusuga.
    Paljud transpordiettevõtted on äraootaval seisukohal. Oodatakse, kuidas suhtuvad hinnatõusu konkurendid.
    Paratamatult tuleb kaaluda veoteenuste hinna tõusu sügisel ja seda mitte ainult tingituna kütusehinna kerkimisest. Teine tähtis tegur, mis tingib veoteenuse hinna tõusu, on jätkuv surve palkadele.
    Kütuse hind on juba märgatavalt tõusnud, krooni võrra kindlasti. Seetõttu oleme veohindade korrigeerimisega tegelenud juba maikuust alates.
    Klientidega hinnaläbirääkimisi pidada ei ole kerge ja sellele reageerimine võtab enamasti kaua aega. Siis juhtub nii, et lojaalne klient otsib turult odavamaid tegijaid.
    Kui nüüd veel kütuse hind peaks tõusma, oleme sunnitud tõepoolest uuesti läbirääkimisi hakkama pidama.
    Kuna meie firma veod on põhiliselt Skandinaaviamaadesse, siis tähendab, et lisaks kerkivad ilmselt jälle ka laevapiletihinnad. Alates maist on laevapileti hinnad Rootsi suunal tõusnud keskmiselt 800 krooni võrra ja see on juba märkimisväärne hinnatõus. Ning ka Soome suunal on hind samuti 600 krooni kerkinud.
    Hoobilt ei oska uue veoteenuse hinnatõusu protsenti öelda. Arvutada võib nii, arvestades, et auto tarbib keskmiselt 35 l/100 km. Muist vedusid on jälle sellise hinnaga, et kui muid tegureid peale kütuse hinna tõusu ei ole, siis kohe hinda tõsta ei ole vaja.
    Kusjuures veohinnatõusu mõjutavatest teguritest ei ole vähetähtsam juhtide töötasu. See tõuseb märkamatult, sest korralike, ausate ja töökate juhtide puuduses on hea palk väga tähtis.
    Auto ilma juhita paraku ei sõida ja halb juht on kokkuvõttes veel kahjulikum kui seisev auto.
    Kütuse hinna tõusuga peaksid transpordi hinnad tõusma lausa viis kuni kümme protsenti.
    Veotellijad ütlevad, et ootame ära, mis turg teeb. Loodetakse, et hinnad mingi aja pärast stabiliseeruvad.
    Transporditurul on varsti ees ootamas suur hinnatõus, kui endiselt ei jätku autojuhte.
    Näha on, et mitmed transpordifirmade juhid peavad juba plaani ettevõtte otsi koomale tõmmata ja on hakanud autojuhtide puuduse tõttu veomasinaid maha müüma. Arvan, et paljud firmad lõpetavad oma tegevuse või on juba lõpetanud, kuna transport ei ole selliste hindade juures kasumit tootev ning riskid on suured.
    Veoteenuse hinnad ei ole rahvusvahelisel transpordil viie aasta jooksul langenud ega tõusnud.
    Paljud kliendid, kelle kaupa veetakse, on oma transpordi kasumiga 1-2 nädalat miinuses.
    Samas Euroopa ja Skandinaavia puhkavad ja need autod on Eesti, Baltimaade ning Venemaa turul.
    Kuid mis saab siis, kui Euroopa ja Skandinaavia tulevad puhkuselt tagasi? Siis peaks transpordiprobleem veelgi süvenema.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Peterburi eestlane teeb Sillamäele tipprestorani
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.