Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Igaühelt juba autot ei liisi

    Samuti ei saa oma autot pangale müüa, kui olete kunagi olnud makseraskustes või lihtsalt panga jaoks ebausaldusväärne isik. Eestis on praegu palju selliseid eraisikuid ja ka automüügiplatse, kellega pangad ei ole nõus koostööd tegema.
    SEB Ühisliisingu juhatuse esimehe Indrek Julge sõnul on see tõepoolest nii, et liisingufirma ei ole valmis ja nõus ükskõik milliselt firmalt või eraisikult autot ostma. Siin on samad põhjused, mis igas äriettevõttes - vastastikuse koostöö toimimiseks on vajalik usaldus. Julge nentis, et kui ollakse ettevõtte finantssuutlikkuses ja ausas äritegevuses veendunud, siis ollakse valmis ka nendega koostööd tegema. Kui aga on ühe või teise ettevõttega tekkinud probleeme, mis on jäänud kõiki osapooli rahuldava lahenduseta, siis loomulikult üritatakse sellise ettevõttega edaspidist koostööd vältida.
    Sama nentis ka Sampo Panga liisingudivisjoni direktor Alar Kiilmaa, kelle sõnul ei soovita üldjuhul koostööd teha firmadega, kellega on olnud arusaamatusi ehk kelle vastu on usaldus kadunud. Selle põhjuseks võib olla näiteks eelnevatel kordadel aastaarvu või varustustaseme kohta valetamine. Loomulikult on kasutatud autode puhul varjatud puuduste esiletuleku risk suurem kui garantiiperioodiga uute sõidukite puhul. Kõige tähtsam on finantseerimistehingu juures kliendi maksejõulisus.
    Kuskil pole aga kellelgi üleval n-ö musta nimekirja, mida potentsiaalsed kliendid uurida saaksid, et teada, kust oma autot on mõistlik soetada, et selle kindlasti ka liisingusse saaks.
    Hansa Liisingul ei ole olemas nn musta nimekirja automüüjate kohta. Hansa Liisingu liisingudivisjoni direktori Gunnar Toomemetsa sõnul on neil nii, et kui peaks tekkima mõne automüüjaga finantseerimise küsimustes erimeelsusi, lahendatakse need omavahel kohe jooksvalt.
    Indrek Julge sõnul on Ühisliisingu koduleheküljel autoliisingu toote juures ära toodud koostööpartnerite nimekiri. Kui müüjat selles nimekirjas ei ole, siis tasub müüjalt või kliendihaldurilt üle küsida, millistel tingimustel selle ettevõttega koostöö võimalik on.
    Sampo Pangal Kiilmaa sõnul mingit konkreetset musta nimekirja ei ole ja iga juhtumit vaadatakse eraldi.
    Nn musta nimekirja võib sattuda ka väga tobedal moel. Põhjuseks võib olla väga vana ja juba ammu unustatud arve maksmise viibimine, millest maksehäireregistrisse märk maha jäänud.
    Näiteks üritas oma BMWd müüa Hannes Uibo. Leidis ka ostja, kes läks SEB Ühisliisingusse asju korda ajama. Helistas aga mõne aja pärast Uibole tagasi ja teatas, et SEB Ühisliising pole nõus seda autot liisingusse võtma, sest müüjal on olnud maksehäire.
    Seepeale helistas SEB Ühisliisingusse Uibo ise ja talle teatati, et tal on kolm aastat tagasi olnud probleeme telefoniarvega, mille summa oli kolmesaja krooni ringis, ja ta lihtsalt ei saa oma autot liisingule müüa. Seda hoolimata sellest, et toosama telefoniarve oli samal aastal, kui võlg tekkis, ka makstud. Et midagi muud ei aidanud, tuli pöörduda mõnda muusse panka. Appi tuli seekord Sampo Pank, kes ilma pikalt arutamata ostis Hannes Uibolt BMW ja liisis selle edasi ostasoovijale.
    Sampo Panga liisingu direktori Alar Kiilmaa sõnul on eraisikust müüja puhul vara ostmise eelduseks usaldusväärse hindaja poolt väljastatud hindamisakt vara seisukorra ning turuhinna kohta. Siiski nendib Kiilmaa, et Sampo vaatleb iga juhtumit eraldi ja mingit nn musta nimekirja neil pole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.