Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Proovime kasvuhooneta äri teha, härrased!
Eesti Gaasiliit on teinud rahandusministeeriumile ettepaneku vabastada vedelgaas aktsiisist, teatas eilne Eesti Päevaleht. Samas lehes oli ka uudis, mis teatas, et Iiri odavlennufirma Ryanair peab majandusministeeriumi ja Tallinna Lennujaamaga kõnelusi lennujaamamaksude mitmekordseks alandamiseks.
Tundub, et lähenevad valimised on üles äratanud huvigrupid, kes üritavad riigilt teeneid kaubelda. Eelmiste valimiste eel üritasid näiteks arvutifirmad suruda erakondade valimisprogrammidesse lubadust, et langetatakse arvutite käibemaksumäära. Sama soovisid toidutöösturid toidukauba puhul.
Õnneks on riik suutnud seni taolistele soovidele vastu seista. Loodetavasti jäävad ka gaasiliit ning Ryanair kommist ilma. Gaasiliit põhjendab oma taotlust väitega, et aktsiisi kaotamine oleks keskkonnasõbralik, sest aitab populariseerida gaasiga sõitvate autode kasutamist.
Ma ei usu, et aktsiisi kaotamisest saaks võluvits, mis paneb tarbijaid oma harjumusi muutma. Esiteks on vedelgaasi aktsiis juba praegu bensiini või diisliga võrreldes oluliselt madalam. Bensiiniliitrilt kogub riik aktsiisi 4,5 krooni, vedelgaasilt 0,88 krooni. Teiseks on gaas 35-40% bensiinist odavam, aga ikka ei meelita see autojuhte gaasi tankima.
Probleem pole riigi aktsiisipoliitikas, vaid ettevõtjates, kes ei pea gaasitanklate rajamist veel perspektiivseks. Selle asemel, et riigiisade suunas abipalveid esitada, tasub ettevõtjatel endil pea tööle panna. Las riik tegeleb olulisemate probleemidega kui mõnele ettevõtlussektorile kasvuhoonetingimuste loomine.