Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendisuhete haldus olgu osa täislahendusest

    CRM koondab erinevate äriprotsesside kliendist sõltuvaid või kliendile suunatud tegevusi, sellega seonduvaid metoodikaid, kokkulepitud eesmärke, reegleid, mõõdikuid ning töövahendeid.
    Vaatleme, kuidas seondub CRM majandusinfosüsteemidega. Traditsiooniliselt on CRM-rakendused olnud seotud turundus-, müügi- või teenindusvaldkonna töödega. Seetõttu on tänaseni peetud vastuvõetavaks enam või vähem iseseisvate CRM-rakenduste olemasolu.
    Ajalooliselt on CRM-rakendused arenenud välja kontakti- ja ajahalduslahendustest, mille eesmärk oli ja on koondada klientide kontaktandmed ning planeerida tegevusi. Müügitöö automatiseerimine lisas eelnevale müügivõimaluste registreerimise ja pakkumiste tegemise ning enam-vähem selles koosseisus funktsionaalsusest räägimegi ka paljude kaasaja CRM-rakenduste puhul.
    Keerukamad CRM-rakendused lisavad müügiprotsessi juhtimise, turunduskampaaniate, klienditeeninduse ja iseteeninduse võimalusi. Sõltumata laienevast funktsionaalsusest jääb enamik nende rakenduste abil loodavatest CRM-lahendustest omaette saarteks ettevõtte terviklikus infosüsteemis.
    Praktikas toob selline CRM-autonoomia kaasa keerukaid ja kulukaid integreerimisprojekte - tüüpiliselt on vaja CRM-rakendus siduda nii finantsarvestuse, logistika kui näiteks mõne ettevõttespetsiifilise rakendusega.
    Kuna erinevad rakendused on loodud erinevatel alustel ning arenevad omas tempos, siis on sellise kokkulapitud süsteemi ajakohastamine seda keerukam, mida rohkem erinevaid komponente on omavahel seotud.
    Tänu ühisele andmebaasiplatvormile - suurfirmas tavaliselt Oracle ja keskmise suurusega ettevõttes Microsoft SQL Server - oleks andmevahetust justkui lihtsam korraldada. Sellest hoolimata on eri rakendustel oma toetajad-arendajad ning nende tegevuse kooskõlastamine nõuab palju tööd ja aega.
    Nii võib juhtuda, et nn CRM-lahenduse saareke on nii mõnestki olulisest andmekogumist ära lõigatud, rääkimata kõigi vajalike reaalajas muutuvate andmete pidevast kättesaadavusest.
    Lahendusena on võimalik oma CRM-süsteem rajada mõnele majandusinfosüsteemile, mille arendajad on CRM-funktsionaalsuse vähem-rohkem lisanud. Kuigi ka siis võib leida eraldiseisvate rakendustega võrreldes väiksema põhjalikkusega realiseeritud või isegi puuduvaid võimalusi.
    Siiski jääb ära tülikas integreerimine ning väiksemate ja keskmise suurusega firmade jaoks on terviklahenduse CRM-funktsionaalsus enamasti piisav. Efektiivseimaks osutuvad aga majandusinfosüsteemid, kus on lisaks CRM-moodulitele mõeldud ka sellele, kuidas siduda kommunikatsiooni ja andmevahetuse võimalused tõhusalt toimivaks tervikuks.
    Oma kogemuste põhjal võin kõige olulisema õnnestumisfaktorina tuua välja CRM-strateegia ja -taktika olemasolu.
    CRM-lahendusest tõuseb tulu juhul, kui olete jõudnud arusaamisele, mida, miks ja kuidas on kliendisuhte parendamisel vaja ette võtta. Sageli mõeldakse välja keerulisi skeeme, mis on infotehnoloogiliselt realiseeritavad, kuid ei leia praktikas kasutust.
    Samuti on kiusatus võtta kasutusele moodsaimad IT-võimalused, andmata aru, kas ja kuidas see kliendisuhet tegelikult parandab.
    Turundus-, müügi- ja teenindusvaldkonna kui esmaste CRM-lahenduse nn sihtmärkide suhteliselt vähereglementeeritud protsessidest tulenevalt on raske üritada toimuvat automatiseerida. Paratamatult on ja jääb suur rõhk kliendisuhete halduses otsestele kontaktidele ja suhtlusele kliendiga, mis ei toimu reeglite kohaselt.
    Vajadus olla paindlik, loominguline ja suunav taandab hea CRM-lahenduse pigem taustsüsteemiks, mis aitab professionaalidel paremini oma tegevust planeerida ja vajadusel operatiivsetele reageerida.
    Enamik ettevõtteid on liiga väikesed ja võib-olla pole ka klientide arv teab mis suur, et luua põhjalike reeglite järgi toimivaid müügi- ja teeninduskeskusi. Seetõttu on CRM-lahenduse peamisteks eesmärkideks üksnes hädavajaliku info kogumine, talletamine ja jagamine, mitte niivõrd müügi- ja teenindusprotsessi juhtimine.
    Õnnestumine tähendab olukorrale vastavate sihtmärkide seadmist, võimalikult lihtsaid ja arusaadavaid reegleid ning tegevusi ja keskendumist üksnes vajalikule. Pigem võtta kasutusele CRM-lahendus osana terviksüsteemist, kui kulutada aega keerukale omaette CRM-projektile, mis paneb proovile kõigi närvikava, kuid ei pruugi anda oodatud tulemusi.
    Väikeste ja keskmiste ettevõtete jaoks annab suurima efekti tervikliku ettevõtte infosüsteemi loomine CRM-funktsionaalsust sisaldava majandustarkvara baasil. See võimaldab siduda ühte kõik kliendisuhete haldamiseks vajalikud protsessid ja neid toetavad IT-võimalused.
    Autor: Margus Tammeraja
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.