Tehnoloogiauudised

Indrek Kald 15. august 2006, 00:00

Euroopa suurimaid elektroonika- ja raadiotehnikamesse IFA hakkab Saksamaal toimuma igal aastal. Järgmine IFA leiab aset 1.-6. septembril Berliinis.

Saksa-Balti kaubanduskoja teatel on IFA tähtsaim elektroonika, raadio- ja IKT-mess Euroopas kaubanduslepingute sõlmimiseks.

Seekordse messi teemadeks on muuseas audio, Hi-Fi, video, digifotograafia, mobiilne meedia, telekommunikatsioon, kodumeelelahutus, turvalisus. Messi sihtrühma moodustavad vastavate alade spetsialistid, kuid oodatud on ka muud huvilised.

Nn spetsialistipääse tagab sissepääsu ainult erialainimestele mõeldud tsoonidesse ning annab võimaluse kasutada ainult spetsialistidele mõeldud teenuseid: tasuta messibuss, kiiremad sissepääsud, tasuta hommikusöök ärikeskuses, ettekannete ja tooteesitluste programm, tasuta internet jms.

Eelmise IFA messipind oli 160 000 m", sellel tutvustas end 1202 eksponenti 40 riigist. Messil toimus ligi tuhat uudistoodete esitlust, üritust külastas veerand miljonit inimest. Võrdluseks, maailma suurimal tehnoloogiamessil CeBIT Hannoveris osales viimati üle 6000 firma, messi pind ja külastajate arv oli IFAst kaks korda suurem.

Mobiilteenuste pakkuja Mobi Solutions OÜ uudsete teenuste abil saab salvestada mobiilikõnesid ning saata neid e-posti aadressidel. Mobi "Etsi perekonna" nime kandvate teenustega saab lisaks lugeda linti häid ideid, jagada mõtteid paljude inimestega korraga ja saata mobiili abil häälpostitusi oma ajaveebi.

Mobi osanik Linnar Viik tõstab juulis tutvustatud lahendustest esile teenust, millega saab salvestada mobiilile, tavatelefonile ning tasuta lühinumbritele tehtud kõnesid ning neid failina e-kirja teel edasi saata.

Samuti lubavad ka teised "Etsi perekonna" teenused mobiiltelefoni abiga igapäevatoiminguid mugavamaks muuta. Nii saab Papagoi abil autos või õues tulnud hea mõtte mobiilinumbrile helistades linti lugeda ning e-posti aadressidel saata. Teenusega CRMmofon saab jagada oma mõtteid paljude inimestega korraga.

"Etsi perekonna" teenused on loodud nii eraisikutele kui ka ettevõtetele. Nendega liitumine on tasuta ja sellel ei ole kuutasu.

Enamik Põhjamaade ja Balti riikide juhtivast arvutikaupade hulgimüüjast GNT müüdi eelmisel kuul ALSO Groupile. See Šveitsi börsifirma tegeleb IT ja koduelektroonika hulgimüügi ning logistikateenuste osutamisega.

ALSO maksab 50,1% osaluse eest Soome GNT Holding Oys 37 mln eurot. Tehingu tulemusena saab ALSO järgmisel aastal Euroopa suuruselt neljandaks arvutikaupade hulgimüüjaks. ALSO-l on ka optsioon ülejäänud GNT aktsiate ostmiseks.

ALSO klientide arv üheksas riigis kasvab 25 000ni, tooteportfell suureneb seniselt 60 kaubamärgilt 250 kaubamärgini. Töötajate koguarv firmas saab olema umbes 1500. GNT tippjuhtkond, kellest paljud on GNT aktsionärid, jätkavad ALSO koosseisus.

1995. aastal loodud GNT on turuliider Eestis, Soomes, Lätis ja Leedus ning suuruselt kolmas Rootsis ja Norras. Tänavuseks müügikäibeks ootab GNT 1,3 miljardit eurot ja puhaskasumiks umbes 5,2 kuni 5,8 miljonit eurot. GNT Grupis on 900 töötajat.

Microsoft toob turule uue muusika- ja meelelahutusseadme koos sellele sobiva tarkvaraga. Seade ja tarkvara tuleb välja koondnimetusena Zune. Need hakkavad konkureerima Apple'i populaarse iPodi ja iTunes Music Store'iga. Esimesed seadmed kavatseb Microsoft müüki paisata veel käesoleval aastal.

Analüütikute arvates seisab Microsoftil sel turul ees tõsine võitlus. Nimelt omab iPod rohkem kui poolt elektrooniliste pleierite turust ja iTunesi kaudu müüakse 70 protsenti internetis müüdavast muusikast.

Intel aitab langetada mobiiltelefonide hinda, hakates tootma NOR-välkmälu maailmas populaarsust koguvate odavate mobiilide tarbeks, teatas firma. Mõnisada krooni maksvate odavtelefonide tootmiseks hakkavad suuremad mobiilivalmistajad kasutama Inteli välkmälu juba lähikuudel.

Intel pakub nii 32megabaidist välkmälu lihtsamate telefonide tarbeks kui ka ühegigabaidist mälu multimeediatelefonide jaoks.

Maailma üks suuremaid arvutitootjaid Dell avalikustas juulis muudatused oma hinnapoliitikas, mis puudutavad ka Eestit.

Dell vähendab ostuprotsesside lihtsustamiseks ja kliendirahulolu tõstmiseks eripakkumisi ja kompensatsioone toodetele-teenustele ning alandab hindu, teatas Delli üks edasimüüjaid IT Grupp.

Dell viib muudatused sisse järgmise aasta-pooleteise jooksul, kuid hinnalangus mõjutab hindu Eesti turul juba praegu.

IT Grupi müügijuht Esti Ehatamm-Fels ütles, et kõnealune hinnalangus on ainulaadne, sest üldjuhul pole Delli globaalsed hinnapoliitika muutused varem Eestit otseselt puudutanud. Põhjuseks erisused Delli esindustele ja edasimüüjatele kehtivate tingimuste vahel, Eestis Dellil esindust pole.

Veelgi olulisema muudatusena rakendub ka Eestis järjest enam Delli poolt sissetöötatud ärimudel, mis keskendub iga ostja võimalusele komplekteerida oma individuaalsetele vajadustele vastav arvuti. Seni oli Eesti turu puhul soodsam soetada endale arvuti siia tellitud ühtsete parameetritega suuremast partiist. Nüüd on hinnavahe niisama hästi kui kadunud ning ka eritellimuse järgi tehtud arvuti maksumus on konkurentsivõimeline, kommenteeris Ehatamm-Fels.

Eestis on Delli hinnakirja korrektsioon mõjutanud eelkõige äriseeria (Latitude) sülearvuteid, mille hind langes ca 10 protsenti. Lisaks langesid ka enamiku Optiplex-äriseeria lauaarvutite hinnad.

Panasonic valmistas ühekohalise patareitoitel lennuki, millega mõne nädala eest lendas ligi minuti üks Jaapani tudeng. Lennundusajaloos oli see esimene kord, kui mehitatud õhusõiduk kasutas energia saamiseks patareisid.

160 tavalise AA-patareiga varustatud 54 kg kaaluv lennuk lendas juuli keskel viie meetri kõrgusel 391,4 meetrit. 31meetrise tiibade siruulatusega ühekohaline lennuk oli õhus 59 sekundit, selle pardal oli 53 kilo kaaluv Tokyo Tehnoloogiainstituudi tudeng. Instituut oli sel üritusel ka Panasonicu koostööpartneriks.

Õhusõit leidis aset Tokyo-lähedases lennujaamas. Ametliku rekordi kinnitamiseks olid kohal ka Jaapani Aeronautika Assotsiatsiooni ametnikud. Lennuga tähistati 103 aasta möödumist vendade Wrightide esimesest mehitatud lennust maailmas, mis oli samuti 259 meetri pikkune.

Sügisel peaks Panasonicu patareilennuk olema demonstratsioonesinemistel Euroopas, praegu saab seda näha USAs. Hiljem saab lennukiga tutvuda Jaapanis.

Kaks kolmandikku firmajuhtidest plaanib täielikult muuta oma organisatsiooni tegevust, nähes konkurentsis püsimiseks ja edasiseks kasvamiseks lahendust just innovatsioonis, tõdes IBM Eesti juhataja Valdo Randpere.

IT-firma IBM poolt korraldatud ülemaailmse tegevjuhtide innovatsiooni-teemalise uuringu kohaselt ootavad suuremat osa ettevõtetest põhimõttelised ümberkorraldused ees järgmise kahe aasta jooksul. Randpere sõnul pole Eesti ettevõtted selles kontekstis erand ning paljud neist on saanud juba euroliidu turul oma esimese õppetunni.

IBMi uuringu andmeil pidasid juhid oodatust olulisemaks ärimudeli uuendamist, kuid see ei kaalunud samas üle vajadust keskenduda toodetele, teenustele ja turgudele. Randpere tõi ärimudeli muutuse näitena Kodaki, kellel oli väga keeruline asuda traditsioonilisest filmiärist digimaailma, kuid paari viimase aastaga on ettevõte madalseisust üle saanud.

Innovatsiooni puhul peavad juhid väga oluliseks koostööd äripartnerite ja klientidega, kellest on saanud uuenduslike ideede põhiallikas. Küsitletud leidsid, et innovatsioon saab alguse ülalt, põhivastutajad uuenduste sisseviimisel on tegevjuhid. Muudatuste tulemuslikkus sõltub nii uue tehnoloogia kaasamisest kui ka juhi võimest tegutseda meeskonnamängijana.

IBMi uuringu läbiviijad küsitlesid 20 erinevas majandusvaldkonnas ja 11 geograafilises piirkonnas tegutsevaid juhte, kes esindasid nii väike- kui ka suurettevõtteid. Euroopas tegutses 765 küsitletust 267, neist 16 olid Ida-Euroopast. Uuring on kättesaadav IBM kodulehel.

HP algatas suvel ülemaailmse kampaania "Isikupärane arvuti". Selle raames tutvustatakse uusi tooteid, lahendusi ja teenuseid, mille loomisel on rohkem peetud silmas ostjate vajadusi. Kampaania partneri, muusikakanaliga MTV toodetakse tutvumissaade "Meet or Delete", kus inimesed saavad leida endale uusi sõpru. Saates osalejad võivad tutvuda neile võõra inimese arvuti kõvakettal olevate materjalidega ja selle järgi otsustada, kas tahavad nendega ka kokku saada.

Kampaania raames tutvustatakse samuti tugiteenuste paketti nimega HP Total Care, mis annab ostjale internetis infot arvuti valimise, isikupärastamise, turvalisuse ja ümbertöötlemise kohta. HP ja MTV kampaania algas juunis Cannes'i 59. filmifestivalil Prantsusmaal. HP laua-, süle- ja pihuarvutite üksusele on see esimene omalaadne üleilmne kampaania. Kampaania maksumus on mitusada miljonit dollarit.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 10:18
    Otsi:

    Ava täpsem otsing