Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaskokindlustuse hinnavahe võib olla kuni neljakordne

    Suur osa sõidukitest soetatakse liisingu abil ja see eeldab kohe ka vabatahtliku kindlustuslepingu olemasolu. Pakutavaid kindlustuslahendusi on mitmeid, kuid on välja kujunenud teatud normid ja kriteeriumid, millest lähtutakse. Tavakliendile võib tihti jääda mõistatuseks, millest täpsemalt kujuneb kaskokindlustuse makse suurus. Seejuures on üllatuslik tõsiasi, et ühe sõiduki aastane kaskokindlustuse makse võib seltside lõikes väga suuresti erineda.
    Väga huvitava ja samas mõneti kummalise näitena toome Audi A4 2,0 T FSI. Vaadeldav sõiduk on uus, mootorivõimsusega 147 KW ning soetushinnaga 508 200 krooni. Erinevate kindlustusseltside arvutatud kaskokindlustuse pakkumised on toodud juuresolevas tabelis. Nagu näha, erinevad odavaim ja kallim pakkumine üksteisest ligi neli korda. Selles nimekirjas soodsaima pakkumise teinud Salva Kindlustuse ASi kindlustusdirektori Urmas Kivirüüti sõnul on nende seltsil väga positiivsed kogemused Audisid omavate isikutega ja Salva Kindlustuse ASi silmis on kõne all olev Audi A4 väikese riskitasemega.
    Seevastu kalleima pakkumise teinud If Eesti Kindlustus ASi sõidukikindlustuse vanemtootejuht Tarmo Lääne arvab, et sellise ülivõimsa mootori ja väikese kerega Audi ostja on pigem harrastusmootorsportlane, kes kasutab oma sõidukit võistlemiseks ja muudes ekstreemsemates oludes. Seetõttu on nende poolt pakutav hind oluliselt kõrgem.
    Nii lähtuvad nii If Eesti Kindlustuse AS kui ka Salva Kindlustuse AS pigem põhimõttest, et vastava riskikategooria sõidukite omanikud peaksid katma enda poolt tekitatud kahjude väljamaksed, mitte laskma need kinni maksta oluliselt väiksema riskitasemega kindlustusvõtjatel.
    Kindlustusandjad seavad poliisiostjatele erinevaid lisanõudmisi, millest mõned on kohustuslikud ja mõne muudavad kindlustusmakse soodsamaks. Levinumad nendest on lisaimmobilisaatorite paigaldamine, vargakindlad rattapoldid, elektroonilised sõidukite jälitamisseadmed, klaaside turvamärgistamine ja muu selline. Ando Kivilaid E-Kindlustus Kindlustusmaakler ASist räägib oma laialdastele kogemustele toetudes, et enamasti lähtuvad seltsid soodustuste tegemisel individuaalselt kliendist sõltuvalt lepingu mahust, pikkusest ja varasemast ajaloost. Käesoleval ajal pakuvad kõik seltsid peale If Eesti Kindlustus ASi soodustust ka olemasoleva lepingu pikendamisel järgnevaks perioodiks. Tarmo Lääne sõnul lisandub peagi ka neil selline võimalus.
    Kindlustusseltside jaoks on üheks hindade lähtekohaks tekitatud kahjude proportsioonid.
    Üheks üldlevinud arvamuseks on, et sõidukil, mis ei ole tihe külaline varaste saagiks langenud liiklusvahendite tabelites, peaks olema ka oluliselt madalam kindlustusmakse.
    Tegelikkuses kujunevad nimetatud proportsioonid nii Tarmo Lääne kui ka Urmas Kivirüüti sõnul seltsiti ja periooditi erinevalt. Suurim kahjususe mõjutaja on väljamaksed avariitagajärgede likvideerimisele.
    Nimetatud maksed moodustavad umbes poole kogu kindlustusseltsi vabatahtliku sõidukikindlustusega seotud väljamaksetest. Alles seejärel tulevad sellised kahjud, nagu klaaside purunemised, vargused, loodusõnnetused ja muud põhjused.
    Näiteks, juhul kui ühe automargiga juhtub vaadeldava perioodi vältel oluliselt rohkem liiklusõnnetusi kui mõne muudelt parameetritelt samaväärse sõidukiga, siis on selle margi autode jaoks kindlustusmaksed oluliselt kõrgemad. Makse suurus on otseses sõltuvuses ka omavastutuste määradega.
    Autor: Richard Õunap
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.