Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Etiketi mõistmine tagab ohutuse

    Koormarihmadel peavad töökaitse ja -ohutuse euronõuete kohaselt olema etiketid, mis selgitavad kasutajale nende õiget otstarvet.
    Tõste- ja koormakinnitusvahendite tootmise ja edasimüümisega tegeleva Certex Eesti OÜ juhataja Erkki Lauri toonitas, et etiketil on kirjas tingimused, kuidas tarbija peab veose kinnitama.
    "Kuna veose normidekohase kinnitamise eest vastutab ainult vedaja, siis kontrollitakse õnnetusjuhtumite puhul eelkõige koormarihmade etiketti," selgitas Laur ning nentis, et paraku on enamjaolt eksitud koormarihmade kasutamisviisiga.
    OÜ Ancra Baltic müügidirektori Kalju Leima hinnangul juhtub 95% õnnetusi koormarihmade vale kasutamise tõttu.
    Sageli ajab kasutajaid segadusse numbrite rohkus etiketil. Näiteks ei osata eristada kandmiskoormust katkemiskoormusest.
    Kalju Leima väitel võib etiketil märgitud turvategur olla viiekordne, mis aga ei tähenda, et rihmadele peaks andma lubatust suuremat koormust. "Kui etiketil on märgitud turvateguriks viis ühele, tähendab see seda, et kinnitada võib ühetonnise veose, ent see puruneb viietonnise koormuse juures," selgitas Leima.
    Etiketi lugemine on oluline ka koorma- ja tõsterihmade sarnasuse tõttu, sest see kinnitab, et koormarihmadega ei ole lubatud tõsta.
    Tootjate esindajate sõnul kontrollib koormarihmade etikette liikluspolitsei. Eriti rangeks peab Kalju Leima Saksamaa vaatlusi. "Kardetakse mustal turul liikuvaid koormarihmasid, mille omadused ei vasta etiketil kirjasolevale," lausus Leima.
    Lääne politseiprefektuuri korrakaitseosakonna preventsiooni- ja patrullitalituse vanemkonstaabel Mati Koppel, kinnitas, et kõikide veoste puhul, mis vajavad koormakinnitusrihma, kontrollitakse rihma olemasolu ja seisukorda, sealjuures vaadatakse nii seda, et rihmad oleks terved ja vastaksid nõuetele, kui ka seda, et neid kasutataks õigesti.
    Samas märkis Koppel, et koormakinnitusrihmade valesti kasutamist esineb väga harva. "Rikkumistena võib välja tuua hoopis koormakinnitusrihmade puudumise või halva tehnilise seisukorra, näiteks kulumise või rebenemise," sõnas Koppel. "Üldine praktika näitab, et kui veostel on koormakinnitusrihm olemas, siis kasutatakse pigem suuremale koormusele mõeldud kinnitusrihma kui veosel tegelikult nõutav."
    Samuti on märgatud, et inimesed püüavad nõudeid koormakinnitusrihmadele "ratsionaliseerida". Vanemkonstaabel Koppel tõi näitena juhused, kus kontrollitava veose kinnitamiseks on nõutav kahe rihma kasutamine, aga selle asemel kasutatakse hoopis ühte kinnitusrihma, mille näitajad vastavad kahe kinnitusrihma koormusele. See pole siiski lubatud.
    Kõigi eelnimetatud rikkumiste eest on ette nähtud trahv kuni 3000 krooni.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.