Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene tolli saamatus pärsib piiriületust

    Kuigi Venemaa ametivõimud pakuvad viimase kolme-nelja kuu jooksul Vene-euroliidu piiril kilomeetrite pikkuseks veninud autojärjekordade tekkele müstilisi põhjuseid, tuleb tollikaose tagamaid otsida idanaabri tolliteenistuses lokkavast korralagedusest.
    Meedias on tugevadatud tollikontrolli põhjustena mainitud Moskvas toimunud G8 riikide kokkutulekut, järsult suurenenud veomahtusid, terrorihirmu ja asjaolu, nagu valiksid muidu Valgevene kaudu sõitvad veokid seal tõusnud teemaksude tõttu teisi teid.
    Ajal, mil Venemaa toll asus majandusministeeriumi haldusalas, oli vastu võtmisel otsus, et veoste põhjalik tollikontroll peab toimuma kauba sihtpunkti tollis, mitte piiril. Ent siis loodi iseseisev Venemaa Föderaalne Tolliteenistus (FTS) ning pärast uue tolliülema Andrei Beljaninovi ametisse nimetamist rändas dokument kalevi alla.
    Venemaa tolli telgitaguseid tundvad spetsialistid väidavad, et kaos sealse tolli töös saigi alguse võimuvahetusest FTSi juhtkonnas.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) volikogu liige ja OÜ MNC Transport direktor Viktor Stanogin väidab, et probleem peitub Venemaa tolli juhtkonnas ning tollitöötajate ebaprofessionaalsuses. "Juttudel veomahtude suurenemisest pole alust, sest näiteks juunis ületas Narva kaudu piiri 1100 veokit, mida on vähem kui maikuus," selgitab Stanogin. Tema hinnangul on madalate palkade tõttu lahkunud ametist vähegi arvestataval tasemel olevad tollitöötajad.
    "Veokid seisavad piiripunktide taga ööpäevi, isegi nädalaid," nendib ERAAga analoogse Venemaa organisatsiooni ASMAP Peterburi osakonna juhataja asetäitja Konstantin Šeršakov. "Ja need seisakud on tingitud üheselt tolliorganitest. Paljud Venemaa autofirmad on lõpetanud veod Eestisse ja Lätti, sest majanduslikult ei ole see otstarbekas."
    Šeršakovi hinnangul läheb ühe Tallinnast Peterburi suunduva rekka piiril tühja passitud ööpäev autofirmale maksma keskeltläbi 600 eurot ehk ligi 95 000 krooni.
    Šeršakov ei näe veokite nn tugevdatud kontrollimisel mingit põhjendust, sest nii Eesti, Läti, Soome kui ka Venemaa vedajad kasutavad sarnaseid tolli- ja veosedokumente. Järjekordade esmase põhjusena nimetab ta Vene tollitöötajate viletsaid tööoskusi. "Tolli juhtkond ei saa ülesannetega hakkama," märgib Šeršakov.
    "Kui Narvast Ivangorodi poole on seitse piiriületuskoridori, siis peaks tollipunkt suutma ööpäevas teenindada 350 sõidukit," arutleb Šeršakov. "Praegu läbib piiri Eestist Venemaale kuus 29-46 veokit.
    Järjekord liigub edasi 20-40minutiliste intervallidega, juhid on magamata, aga pärast piiriületust peavad minema trassile, sest Narvast Peterburi on aega sõita üks ööpäev, Moskvani kaks."
    Mingit praktilist nõu ei oska ükski ametkond anda. Konstantin Šeršakov loodab, et Vene tollitöötajate suhtumist suudab mõjutada ainult "maailma avalikkuse" sekkumine.
    Venemaa loodepiirkonna tolli pressinõunik Nikolai Boikov loetleb järjekordade tekkele mitmeid n-ö ametlikke põhjuseid. "Esiteks, veoste mahu suurenemine, millega kontrollpunktid toime ei tule," selgitab Boikov. "Kui varem läbis ühte piiripunkti 250 veokit ööpäevas, siis nüüd kuni 460."
    Teise põhjusena nimetab Boikov Valgevenest läbisõidu hindade tõusu, samuti olevat sealkandis palju teeremonte, mistõttu veokijuhid eelistavad Euroopasse sõita Läti kaudu.
    Lahendusena pakub Nikolai Boikov uute läbilaskepunktide ehitamist. Boikov kinnitab, et tänaseks on järjekorrad piiril juba väiksemad, tema andmetel on Eesti ja Läti piiripunktides oma järge ootamas kokku umbes 500 veokit.
    Pikad järjekorrad on ka Venemaad Lätiga ühendavas kahes piiripunktis - internetilehekülje Virtualnaja Tomožnaja andmetel seisis nädal tagasi Terehovos 622 ja Grebnevos 360 veokit. Portaal möönab, et vaatamata võimude lubadusele olukord stabiliseerida, seisavad piiril endiselt sadadest autodest järjekorrad.
    Terehovo piiripunkt on ehitatud nii, et seda võiks läbida 170 veokit ööpäevas. Järgmisel aastal on kavas seda piiripunkti laiendada, jutuks on olnud ka uue - Vientuli - piiripunkti avamine.
    Pikad järjekorrad idapiiril on tekkinud seoses Vene Föderatsiooni tolli lauskontrolliga.
    Maksu- ja tolliameti hinnangul pole praegune olukord mõistlik, kuivõrd selle tulemusena on piiriületuse mahud vähenenud kuni viis korda. Lahenduste otsimine peab toimuma Eesti riigi ministeeriumide ja ametite koostöös.
    Omalt poolt oleme lahendusvõimalustena pakkunud ühispiiripunktide loomist, mis annavad võimaluse suurendada praeguste punktide läbilaskevõimet sama ressursi juures vähemalt kaks korda. Oleme välja käinud idee asendada füüsilised järjekorrad elektroonilise registreeringuga.
    Siiski sõltub tollikontrolli kiiruse osas lahenduste leidmine eelkõige Vene Föderatsioonist.
  • Hetkel kuum
Vootele Päi: Eesti väike seitsmik võib olla Brüsselis suur kaalukeel
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Wise’i tulemuste järel hakkas aktsia odavnema
Wise’i aktsia hind on teisipäeval avaldatud kvartali tulemuste järgselt kukkunud pea kümnendiku jagu.
Wise’i aktsia hind on teisipäeval avaldatud kvartali tulemuste järgselt kukkunud pea kümnendiku jagu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommik: Tallinna uus linnapea, nõrkushoos euro, küberpätid ja väikettevõtja läbimurre maailma
Prognooside kohaselt nõrgeneb euro sel aastal dollari suhtes veelgi. Dollarit soosib ka nädalavahetusel toimunud Iraani raketi- ja droonirünnak Iisraelile.
Prognooside kohaselt nõrgeneb euro sel aastal dollari suhtes veelgi. Dollarit soosib ka nädalavahetusel toimunud Iraani raketi- ja droonirünnak Iisraelile.