Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
General Motorsi ostumeeskond käis Eestis allhankijaid otsimas
Maailma ettevõtete seas suuruselt viiendal kohal oleva General Motorsi (GM) Rootsi ostudirektor Martin Larsson ütles eile, et nad külastasid mitut Eesti ettevõtet nii Tallinnas kui ka Tartus, kuid lepinguid siiski veel ei sõlmitud.
"Lepinguni jõudmine ei olnudki eesmärk, eesmärk oli kohalike tootmistega tutvuda," ütles Larsson ning selgitas, et lepingute sõlmimiseni kulub väga kaua aega. "Lühim aeg on 6-8 nädalat ja sedagi juhul, kui tegemist on meile juba tuttava või meile tööd teinud ettevõttega."
Võimalike mahtude kohta ütles Larsson, et GM on ülisuur ettevõte - ainuüksi eelmise aasta käive ulatus neil 2348 miljardi kroonini ja n-ö esmaseid materjale, mille tootjaid siitki otsimas käidi, kulus mullu 1048 miljardi krooni eest. "Potentsiaal on ülisuur," kinnitas Larsson.
Samas tunnistas Larsson, et GMi ostuinimesed käivad ka mujal maailmas ringi. "Nii Euroopas kui ka väljaspool Euroopa Liitu," ütles Larsson.
Tartu elektrotehnikatööstusettevõtte ASi Tarkon juhatuse esimees Villu Ehrlich kinnitas eile, et GMi inimesed käisid tehases küll, kuid ta ei tahtnud visiidist pikemalt kõneleda, sest polnud selle lõpptulemustega kursis.
Teine külastatuist oli Tartu külje all Rõngus asuv AS Polimoon, mille juhataja Indrek Ojamaa ütles, et Rootsi ostumeeskond käis neil külas, aga midagi uut tal öelda ei ole.
"Me juba toodame Saabile 2003. aastast komponente," rääkis Ojamaa. "Nemad käisid ettevõtteid kaardistamas, midagi väga konkreetset välja ei koorunud. Nad kinnitasid meile, et meie profiil on sobiv."
Ojamaa sõnul võib iga Saab 9-5 omanik nende toodangut näha, kui vaatab pagasiruumi. "Ja tagaakent piiravad detailid ning süüteluku ümbrus on meil valatud," loetles Ojamaa nähtavamaid detaile.
ASi Polimoon 130,4miljonilisest käibest tuli möödunud aastal tervelt 93,8 miljonit krooni autotööstusele tellimustööde tegemiselt, valdavalt toodeti suurte Scania ja Volvo veoautode detaile. "Näiteks Volvo FH-seeria veoautode kindalaekad on meil siin Rõngus valatud ja kokkugi pandud," ütles Ojamaa.
Ojamaa nentis, et visiidist oli kindlasti ka kasu. "Parandame kontakte, pääseme otsustajatele veidi lähemale," ütles Ojamaa, kes loomulikult oleks tootmismahu suurendamisest huvitatud.