Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedo saab Tallinna kesklinna valitsejaks

    Tallinna linnavalitsus otsustas lüüa käed OÜga Varamaad Kinnisvara, et luua ühisfirma, mis peaks hakkama Vabaduse väljaku alla ehitama rohkem kui 400 kohaga parklat.
    Praeguste plaanide kohaselt peaks linn veel tänavu kinnitama ala detailplaneeringu, järgmise aasta teiseks pooleks peaks valmima projekt ning saabuma selgem seis projekti maksumuses.
    Leedo ise üleeile Vabaduse väljakuga seonduvat kommenteerida ei tahtnud. "Absoluutselt ärge küsige mu käest neid asju, ma ei oska vastata ja ma ei taha vastata," ütles ta. "Mul ei ole aega ja ma tahan enne midagi ära teha ja alles siis rääkima hakata."
    Abilinnapea Taavi Aasa kinnitusel on linnavalitsusel tasuvusuuring, mille järgi on maa-aluse parkla pidamine kasumlik äri ning parklasse tehtavad investeeringud peaks end tasa teenima umbes kümne aastaga.
    Tallinnas parkimisteenust pakkuva OÜ Europark Estonia majandusaasta aruannet vaadates parkimisäri päris kullaauk siiski ei tundu. Mullu teenis ettevõtte 7,2miljonilise käibe juures peaaegu miljon krooni kahjumit.
    Ettevõtte juhatuse liikme Karol Kovaneni sõnul on parkimisäri küll kasumit võimaldav, kuid investeeringu tasuvusaeg on suhteliselt pikk.
    "See on selline väga pika vinnaga äri. Püstirikkaks sellega kohe homme küll ei saa," ütles Kovanen. "Parkimine on volüümibisnis - kui ainult ühe projektiga tegeleda, siis ta väga kasumlik ei ole. Projekte peab palju olema."
    Varamaad Kinnisvara endist omanikku Anatoli Kanajevit ei õnnestunud eile tabada, tema äripartner Abram Beinenson ei soovinud asja kommenteerida, öeldes, et tal on kiire.
    Vjatšeslav Leedo firma on pikaaegne Keskerakonna sponsor ja temaga seotud firmad on kroonilised maksuvõlglased. Keskerakonna juhi Edgar Savisaare toetaja on ka Tallinna linnaga tehingu teine osapool Arco Vara Saare büroo.
    Leedo on Saaremaa üks rikkamaid mehi, kes on äriregistri andmetel otse seotud kümne äriühinguga. Neist tuntum on Saaremaa Laevakompanii (SLK), mis opereerib mandri ja saarte vahel sõitvaid parvlaevu, saades selleks Savisaare juhitavalt majandusministeeriumilt kümneid miljoneid kroone aastas toetust.
    Leedo firma Saare Finants on toetanud Keskerakonda sadade tuhandete kroonidega.
    Leedo firmad on ka kroonilised maksuvõlglased ning 2004. aastal jäi Saaremaa Laevakompanii kohtus süüdi kümne miljoni kroonises maksupettuses, maksuamet ütles toona, et SLK jättis aastail 1995-2000 maksmata tulumaksu 2,2 mln krooni. Täna on Leedoga otse seotud firmad maksuametile kokku võlgu üle 3 mln krooni.
    Tallinna abilinnapea Taavi Aas ei näe probleemi Vjatšeslav Leedo firmade maksuvõlgades ega Leedo ning Keskerakonna seoste mõju suurtehingule.
    Eelmiste omanikega käisid läbirääkimised pikka aega, aga uute omanikega, kes on Keskerakonnaga sõbralikumates suhetes, sai asi kiiremini aetud?
    Vanade omanikega saavutasime ka kokkuleppe. Tegemist on väga hella teemaga. Me räägime ikkagi Vabaduse väljakust, mis on linna esindusväljak. Linna üks seisukoht oli see, et linn omandab selle vallasvarana. Siis langes see variant ära, sest muutus seadus - vallasvara pole enam võimalik omandada, oleksime pidanud omandama ettevõtte. Pikalt diskuteerisime ka selle üle, et linn soovis seda vara omandada, aga Varamaad Kinnisvara (VK) ei olnud huvitatud müümisest.
    Eile (üleeile - toim.) ütles VK juht, et müük oli päris pikka aega ette planeeritud.
    See oli ühe variandina neile välja pakutud. Kui mu mälu mind ei peta, siis oleme saatnud neile kirju, kus me palusime nimetada ettevõtte hinna. Siiamaale nad seda nimetanud ei ole. Ütlesid, et müük ei ole teema.
    Pressikonverentsil ütlesite, et pole suurt vahet, kes on VK omanik. Kas ei tekita hirmu, et VK üks omanikest on Leedo, kelle ettevõtted on kroonilised maksuvõlglased?
    Siin on kaks vastust. Üks on see, et me peame niikuinii rääkima läbi VKga, ükskõik, kes seal omanik on. Teiseks on üks omanik Arco Vara, kes peaks küll olema selline partner, kellega koos firmat tehes ei ole hirmu, et asi jääb finantsprobleemide taha.
    Kas on võimalik, et Varamaad Kinnisvara hakkab oma krundile midagi ehitama?
    Ei, detailplaneering ei näe ette sinna mingisugust ehitusõigust.
    Kui tõenäoline on, et detailplaneeringut muudetakse?
    Mis te arvate, kas on võimalik, et Vabaduse väljakule midagi ehitatakse? Ma ei pea seda võimalikuks. Ma ei näe ühtegi linnavalitsust, kes võtaks vastu otsuse, et sinna võib midagi ehitada.
    Kes võtab laenu parkla ehitamiseks?
    Selle võtab see ühine ettevõte. Kumbki pool seab selle ettevõtte kasuks hoonestusõiguse. Hoonestusõiguse seadmine annab seda, et on võimalik seada hüpoteek ja võtta laenu. Ehk siis laenu võtja on ühisettevõte, kes selle laenu peab tagasi maksma ja selleks peab ta teenima nii palju parkimisteenuse pealt, et saaks tagasi maksta. Tänased äriplaanid näitavad, et see pole probleem.
    Selleks, et laenu saada, peab panema oma osa ehk meil on vaja naturaalset raha oma osa katteks. Selle peaks plaani järgi panema VK, mis tähendab, et tema osalus suureneb.
    Kas Varamaad Kinnisvara võib siis ühel hetkel saada loodavas ühisfirmas enamusosaluse?
    Ma hindan seda võimatuks.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Sakslased ostsid Jüri Mõisa osaluse betoonifirmas
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.