Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Olulisim on arvestada oma külalistega
Ritta Roosaar, A&G Toitlustuse juhataja, kelle hoole alla käivad restoranid Balthasar, Karl Friedrich, Paat ja Postipoiss, annab nõu, mida teha, et restoraniskäik õnnestuks ja see ei jääks viimaseks korraks, kui äripartnerit nägite.
On kümneid eri viise, kuidas saab ühist söögiaega piinlikuks ja ebamugavaks muuta. Milliseid vigu tehakse kõige sagedamini?
Alustama peaks sellest, et tuleb endale kõigepealt selgeks teha oma külalise taust, kes ta on, millega ta on harjunud kuni selleni, missugused on tema toidueelistused. Töised asjad sujuvad siis, kui inimesed ennast hästi tunnevad. Kui te ise või teie külaline ei ole harjunud kallite restoranidega, ei ole teil seal hea olla. Viige siis oma külaline lihtsasse pubisse, sööb seal seapraadi hapukapsastega ja on väga rahul. Ja vastupidi - Prantsusmaa veinikaupmehele selline valik ilmselgelt ei sobiks. Kõige olulisem on arvestada oma külalisega ja mitte panna teda piinlikku olukorda. Tihitpeale tuuakse küüslaugurestorani selline külaline, kes küüslauku üldse ei söö.
Alati tuleb kohad kinni panna. Kunagi ei või riskida koos külalisega pettunult ukse taha jäämisega. Hea oleks, kui enne tuldaks restoranist läbi, et saaks menüü osas nõu pidada. Mida rohkem on restoranitöötajatel informatsiooni, seda lihtsam on teid aidata.
Kuidas tellitakse, kas igaüks menüü järgi seda, mida soovib, või valib kutsuja road oma äranägemise järgi?
See sõltub külalistest, nende arvust, taustast ja sellest, mis on lõuna või õhtusöögi eesmärk. Sõltub ka rahakotist. Lõuna ajal on inimestel tavaliselt kiire, seal ei keskenduta nii väga toidule, see on vaid kokkusaamise ajend. Õhtusöögiga tavaliselt lõpetatakse või tähistatakse midagi, siis on aega nautida ja toidule pööratakse rohkem tähelepanu.
Kuni kümme inimest võtame oma restoranides vastu ilma, et neil oleks toit ette tellitud. Kui on väiksem seltskond, neli-viis inimest, suudavad töötajad kiirelt reageerida ja toidud võib valida kohapeal. Kui üle selle, läheb asjatuks ajaviitmiseks ja oleks hea vähemalt eelroad varem ära tellida. Eriti soovitan külmlauavalikut - paar salatit ja mõned eelroad, millest valmistatakse väikesed vaagnad, sealt saab siis endale meelepärast tõsta. Seltskond hakkab kohe tööle - asutakse vaagnaid edasi andma. Prae tellib siis igaüks oma soovi järgi, aga need oleks kindlasti vaja enne sööma hakkamist ära tellida. Suurema seltskonnaga võib ka menüüst eelnevalt kolm rooga välja valida - üks kala-, üks kana-, üks liharoog - ja lasta külalistel nende vahel valida.
Autor: ÄP