Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti mehe musternäide: Hagari ja Wõro ühiskampaania
Viimasel ajal on kõrva jäänud raadioeetris kõlavad Wõro ja Hagari reklaamid.
Reklaamides endis pole midagi erilist - jupike paroodial põhinevat audioillustratsiooni, tootekirjeldust ja kohustuslik tarbijakampaania auhinnakirjeldus.
Mõtlema pani reklaamis kuulajale soovitatava retsepti koostis - leib, majonees, juust, vorst ja garneering. See on täpne eesti mehe koostisosade kirjeldus. Rammus, rasvane, ebatervislik, kolesteroolirikas. Salatilehe lisamine on välja pakutud ainult visuaalse rahustamise eesmärgil.
Lisame siia kohustuslikud hallid sokid spordisandaalide all, pisut gin-toonikut, enesega rahulolu ja ongi eesti mehe musternäide valmis.
Turunduse majoneesiks võib nimetada neid tarbijamänge, mida see hallisokimees ootab. Reklaamijad ei räägi enam oma toodetest ja teenustest, vaid auhindadest. Pole oluline, kas ostad maisikepikesi või ketšupit, peaasi, et saab osaleda mootorsae loosimises.
Kõige negatiivsem seejuures on, et tänu sellele langeb kõige kvaliteet, mida me tarbime. Želatiin, rasv, värvained ja lõhnatugevdaja kerre, tasuta purgikaanetaja kätte ning nädalavahetusele vastu!
Wõro ja Hagar ei ole muidugi sellise mehetüübi loojad, eks Meie Mehed ise kujundavad endist sellised persoonid. Nii maal kui ka pealinnas.
Reklaamid ise töötavad omas mahlas hästi. Kuigi tekib küsimus - mis on Hagari leibade iseloom, mis Wõro vorstide tugevus?
Ja kas on veel midagi meile siia Eestisse jäänud, mis oleks (vaimu)tervislik või terve mõistusega tehtud?
Autor: Rain Pikand