Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rahvusliku lennukompanii viimased päevad
Spekuleerin: Skandinaavia lennufirma SAS Group viib Estonian Airi ja airBalticu omanikuna ellu pikaajalist plaani Estonian Airi väljasuretamiseks. Eesti riigile kui Estonian Airi kaasaktsionärile serveeritakse Estonian Airi kasumlikku ärina, mullugi teenis ettevõte üle 60 miljoni krooni kasumit. Samas jääb agressiivne laienemine ja uute turgude-liinide hõivamine ehk hetkel kahjumlik pool samas piirkonnas tegutseva airBalticu kanda.
Mis juhtub aga mõne aasta pärast, kui Estonian Air on küll vahvalt kulusid optimeerides kasumit teeninud, kuid regulaarliinidel turuosa ja reisijaid peibutavaid lennuliine praktiliselt enam pole? Kas Eesti rahvuslik lennukompanii jääb tšarterreiside korraldajaks?