Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome turistide püüdmine ja hoidmine muutub keerulisemaks
Kui aasta tagasi toimunud Äriplaani konverentsil oli Viimsi Tervise juht Peeter Kukk optimistlik ning ennustas, et Eesti turismi veavad ka lähiaastail jõudsalt Skandinaavia ja Soome kliendid, siis Eloranta ennustas tänavu, et klientide meelitamiseks ja püüdmiseks tuleb turismiga seotud ettevõtetel ning riikidel üha enam vaeva näha.
"Eesmärk pole ju üksnes turist siia meelitada, vaid saada ta ka ööbima ning raha kulutama," selgitas Eloranta. "Turismiga ei ole ju seotud ainult näiteks laevafirma ning hotell. Turistid kulutavad ka raha sisseostudele, käivad väljas söömas ja tarbivad mitmesuguseid teenuseid."
Eesti teevad Eloranta sõnul Euroopas praegu atraktiivseks ja huvitavaks sihtpunktiks ka odavus, eksootilisus ja tundmatus. Pärast Euroopa Liiduga liitumist muutus meie väljapaistvus veelgi, sest seni suletud ja kauge piirkond sai ka teistele avatuks. "Eksootilisus on see, mis siia kaugemaid, näiteks Itaalia ja Hispaania turiste meelitab," rääkis Eloranta.
Samas viimastel aastatel Eesti turismi vedanud soomlastest paljud siin juba käinud ning Eestist väsinud.
"Lähiturgudele on Eesti juba igav, kallis ning tavaline," lisas Eloranta. "Soome turisti üle on rõõm, kui ta tuleb, aga veel suurem on rõõm tema lahkudes. Tüütud alkoholi- ja tubakaturistid aga toovad Eestisse meeletult raha." Soome turistide hulk langes näiteks eelmisel aastal viis protsenti, tänavu ulatub langus kuni kümne protsendini.
Ehkki Eesti on turismiäri mõistes Euroopa üks täiuslikumaid sihtpunkte, riik on avatud merele ning asub suurte turgude lähedal, ei tähenda see kullas suplemist. Eesti pikaajaliselt atraktiivseks muutmiseks tuleb Eloranta hinnangul riigi tasandil vaeva näha ning riiki reklaamivaid turismikampaaniaid korraldada.
"Näiteks tuua välja põhjuseid, miks siia peaks tulema või jääma. Eestil on rikas ajalugu, siin on neli aastaaega ja palju mitmesuguseid sündmusi. Hetkel mõnedes riigi piirkondades edukas spaaäri ei ole lahendus kogu Eesti jaoks," leidis Eloranta.
Tulevikuks ennustab Eloranta konkurentsi tihenemist turismiturul, samuti peavad ettevõtted rohkem koostööd tegema ning efektiivsemaks muutuma. "Suur probleem on, et Eestis ei ole pinda, millele kokku kutsuda enam kui 500 inimest, seetõttu kaotame raha nii Riiale, Stockholmile kui ka Peterburile."