Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Renault Trafic ning Master käisid ilulõikusel
Traficu ning Masteri peamised muutused on peidus masina sisemuses - lisaks uutele mootoritele uuendati ka salongi.
Kuigi ilulõikusel käinud naisterahvad näevad enamasti paremad välja (mitte küll alati), ei osanud uue Traficu ning Masteri väljanägemises midagi uut leida. Sellel oli ka põhjust - enamik operatsioone tehti "naha" all.
Laias laastus öeldes suurendati mugavust, ohutust, uued on ka mootorid. Välispidiselt teraselt jälgides on veidi muutunud põrkeraud. Muus osas arvutiekraani põrnitsemisest väsinud silm erinevusi ei täheldanud.
Alustaks kõigepealt väiksemast ehk Traficust.
Et vahetult enne uuenduskuuri läbinud Traficu rooli istumist sai proovitud ka vanemat varianti, siis esmane, mis silma hakkas, oli masina parem minek.
Väikekaubikutest ja bussidest püsib Trafic kõige paremini teel. Eriti tuleb see välja kurvilistel teelõikudel sõites. Vedrustus on muudetud piisavalt jäigaks, mis võimaldab kurve konkurentidest kiiremini läbida, kuna karuselliefekt jääb kurvi lennates olemata.
Samuti sai Traficu vedrustus proovile pandud üle politseinike (lamavate) sõites, ilma et hoogu eriti maha oleks võetud. Ei juhtunud midagi erilist, püsisime endiselt teel…
Kiidusõnu võiks öelda ka istmete kohta, mis ei hiilga küll kallite kattematerjalidega, kuid Kombis võivad ennast mõnusalt horisontaali lükata nii eesistmel kui ka hindele kaks õppivad mehepojad, kes tagapingis horisontaalasendi sisse võtavad.
Renault uus 2,0 dCi on Traficu puhul saadaval 66 ja 84 KW-dena. Samuti on nüüdsest valikus 107 KW 2,5 dCi mootor.
Mootorit, millel võimsust 74 KW või rohkem, saab lisavarustusena tellida ka automaatkasti, millel siis võimalus ka manuaalselt käikude vahetamisse sekkuda.
Uuest Masterist ning Traficust leiab uusi panipaiku, mida operatsioonieelsel perioodil salongist ei leidnud. Panipaiku on nüüd igatahes küll piisavalt (neid leiab nii pea kohalt kui ka istmiku alt).
Master kõige suuremaks miinuseks loen seda, et rooli pole võimalik üheski suunas reguleerida. Samuti on konstantse rooli asend juhile väga ebamugavalt suur, mis tekitab tunde, nagu istuksid 50kohalise liinibussi roolis.
Sarnaselt Traficuga on ka Masteri vedrustus jäik, nagu ka teised konkurendid turul, pole erilist rõhku pööratud kaubaruumi isolatsioonile. Eriti hakkab see kõrva kruusateel sõites. Leian, et Masteri vedrustus on kaubaveoks optimaalne, kui, siis ehk võiks veidi pehmem olla.
Väga positiivne on kindlasti see, et tagumised uksed saab vajadusel ka 270 kraadi avada, mis loomulikult hõlbustab kaupade peale- ning mahalaadimist.
Nähtavus on Masteril hea, halba sõnu pole öelda ka manööverdamisvõime kohta.
Igal juhul tuli Renault võimsamate mootoritega välja õigel ajal, sest konkurendid ei maga.
Renault Traficu ning Masteri proovisõidukulud Pariisis kattis ABC Motors.