Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki töötajate abitu protest
Alates esmaspäevast seilab Tallinki laev Regina Baltica Läti lipu all. Põhjuseks odavam tööjõud ning laevandustoetused. Et aga toetusi saada, on laevale vaja Läti meeskonda.
Tallinki esindajaid eile Tartu maanteel Tallinki peakorteri ees toimunud Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) piketile ei ilmunud.
Eesti Ametiühingute Keskliidu juht Harri Taliga ütles piketil, et Tallinkile tuleb meenutada meremeeste häda niikaua, kuni neid kuulda võetakse.
"Ettevõte, mis ütleb börsi vahendusel, et neil on raha nii palju, et seda pole kusagile panna, ei suuda leida 2 miljonit krooni, et hoida laevad Eestis," ütles Taliga eile piketis osalenutele. Taliga sõnul ei sobi selline firma kandma Eesti majanduse lipulaeva tiitlit.
Taliga lisas siiski, et lootus Tallinkiga jutule saada pole kadunud, ning tõi näiteks soomlaste sarnase kokkuleppe.
"Mureks on ka meremeestel kindlate lepingute puudumine. Neil on lepingud mitte kindla laevaga, vaid ettevõttega, mis tähendab, et ei teata, millisel laeval järgmiseks tööd saadakse," sõnas Taliga.
Küsimuse peale, et vabas Euroopa majanduskeskkonnas võib ju suurema kasumi nimel end kus iganes registreerida, sõnas Taliga, et siis ei saa kutsuda ennast Eesti ettevõtteks.
"Võiks siis ju minna ja registreerida ennast mõnes radarialuses riigis, kuid siis oleksid ka boikotid ja trahvid. Ehk saame muudmoodi hakkama," sõnas Taliga.
Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu esimehe Kaia Vase sõnade kohaselt peegeldab Tallinki selline käitumine ettevõtte personalipoliitikat, kus töötajate arvamusega ei arvestata ning lähtutakse ainult majanduslikust kokkuhoiust.
"Hetkel antakse töötajale jalaga. Arvatakse, et töötaja ei ole midagi väärt ning kui ei meeldi, leitakse asemele uus," sõnas Vase.
Vase hinnangul ei ole ohus mitte ainult EMSAga liitunud 1200 Tallinki töötajat, vaid kõik 2000 laevandushiiglase palgal olevat meremeest.
Kummastav oli aga piketil näha suhteliselt emotsioonituid inimesi, kes tegid häält vaid eeskõneleja üleskutse peale. Küsimuse peale, miks piketis osaletakse, mainiti, et tuli üleskutse ja siin nüüd ollakse. Piketeerima oli tulnud sadakond Tallinki töötajat, keda toetas raudtee ametiühingu viiepealine kaaskond.
Suhtelises vaikuses möödunud piketil anti Tallinkile üle ka nõudmiste protokoll, mis jäi juhtkonnale edasiandmist ootama.
Tallink Grupi pressiesindaja Peeter Roose sõnul ei kaota Regina Baltica ümberlipustamisega ükski Eesti meremees töökohta.
"Me võtame tööle uusi inimesi, nii palju kui neid vaja on. On ju oluline, et Läti-Rootsi liinil oleks meil tööl ka läti keelt valdavad inimesed, kes saaksid reisijatega nende emakeeles suhelda," sõnas Roose.
Roose kinnitas veel, et neil on EMSAga kollektiivleping ning pikad graafikud meremeestele, et nad teaksid, kus laeval nad töötavad.
"Miks pikett toimus, ei tea, sest midagi hullu lahti ei ole. Lepingud on pidavad," sõnas Roose.
Tallinkil on laevad nii Soome, Rootsi, Läti kui ka Eesti lipu all.