Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konteinerid raudteelt kadumas

    Aastal 1996 kirjutas Äripäev, et konteinerite vähesuse tõttu võib nende Venemaale saatmise ooteaeg kesta Tallinna kaubajaamas nädalaid.
    Tollal Tallinna kaubajaamale klientide konteinereid vahendanud RE Eesti Raudtee kommertsettevõtte Kanton hiilgeajad jäid Vene sõjaväe lahkumise perioodi. Toona saadeti iga päev kaubajaamast teele ligi 60 konteinerit kaupa.
    Kanton juhataja tunnistas, et Tallinna kaubajaamas esineb päevi, kus teele ei lähetata ühtegi konteinerit.
    "Vene sõjavägi on läinud ja suurettevõtted, kes vanasti meie teenuseid kasutasid, eelistavad hoopis autovedusid," kurtis Liblik.
    Enamiku oma toodangust Venemaale transportiv AS Norma eelistas olukorrale vaatamata turvavöösid Venemaa autotööstusele saata raudteel.
    Norma lähetusjuht Arno Mets oli kindel, et see on ettevõttele kõige soodsam transpordiviis. Kui raudteel moodustavad veokulud kauba maksumusest 0,7-0,8 protsenti, siis autovedude puhul tõuseb transpordikulu 4,2-4,3 protsendini.
    Metsa tollaste sõnade kohaselt oli odava raudteetranspordi probleemiks konteinerite ärasaatmine, kuna kaubajaam ei suuda kiiresti komplekteerida täisvaguneid, mistõttu võib konteinerite lähetamine venida kahest nädalast kuni ühe kuuni.
    Olukorra parandamiseks üritas Norma Kantoniga lepinguid tehes sisse suruda punkti, mis garanteeriks konteinerite saatmise vähemalt kahe nädala jooksul.
    /…/
    Eesti Raudtee tollane peadirektor Parbo Juchnewitschi väitis, et Eesti Raudteel on olemas palju nõutud 20- ja 40tonniseid konteinereid. Väiksemaid konteinereid pole Juchnewitschi väitel enam vaja, kuna kaubavedude struktuur on muutunud.
    /…/
    Mart Libliku sõnul võinuks pikale ooteajale leevendust pakkuda ASi N-Terminaali plaan käivitada Moskva suunal terve konteinerblokkrong, mis oleks andnud võimaluse panna nimetatud marsruudile kaasa ka teiste ettevõtete veoseid.
    Paraku ei olnud idee tehniliselt kohe teostatav, kuna nõudis ühe harutee juurde ehitamist. Kilomeeter raudtee ehitamist maksis aga neli miljonit krooni.
    N-Terminaali transpordidirektor Aap Kuum väitis siiski, et probleem oli Venemaas. Peamisena nimetas ta garantiide puudumist, polnud kindel, et sinna saadetud konteinerid ka tagasi tulevad.
    /…/
    Juchnewitsch nentis, et see äri, kui konteineriga veeti lahkuva Vene sõjaväe vara ja ka Eesti mööblit kuhugi Venemaale, on lõppenud. Määrav Eesti Raudtee majandustulemis oli õlitoodete vedu.
    Teede- ja sideministeeriumi tariifikomisjon nõustus riikliku autoregistri ettepanekuga tõsta sõidukite tehnilise ülevaatuse piirhindu. Uuued piirhinnad on senisest ligikaudu 200 protsenti suuremad.
    Riiklik autoregister põhjendab hindade tõstmist tehnilise ülevaatuse punktide kaasajastamisega ja nendesse moodsate seadmete ostmisega.
    Uue hinnakirja alusel maksab näiteks väikebusside ülevaatus 180 krooni, üle 12tonniste veokite 240 ning üle kümnetonniste haagiste ja poolhaagiste ülevaatus 200 krooni.
    Riigiettevõtte Eesti Raudtee alla kuuluv raudteevalve eskordib Eesti territooriumil 29 erinevat kaubaliiki. Kõige enam huvituvad rüüstajad metallist ning kütusest.
    Varguste vähendamiseks on raudteevalve oma töö ümber korraldanud. Kaubasaadetise eskortijad on paigutatud vedurisse ja väärtuslikuma kaubaga vagunid on koondatud rongi etteotsa.
    Muudatused on toonud edu. Kahe aastaga on vargused vähenenud üle kümne korra. Praegu varastatakse raudteevalve kinnitusel harva, kuid korraga suuremate summade eest. Ohtlikumad piirkonnad on Ida-Virumaa, Lääne-Virumaa ning Tallinn.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.